2020. augusztus 5., szerda

Maces alkalmazás ajánló: Ulysses

Elsőre a megtévesztő "Betűtenger hajósa: Odüsszeusz" címet szántam ennek a bejegyzésnek, melynek tárgya a szöveget írók és gondozók egyik kedvenc szoftvere – Macen is. Az Ulysses helye nem a fapados Szövegszerkesztő és a mindenre képes InDesign között van, még a Worddel, Pages-zel sem vetném össze, inkább ez utóbbi mellett áll. A szövegszerkesztő címkét kapott alkalmazások általában szóló szövegek írására, csicsázására, formázására készülnek. Az Ulysses a párhuzamos, időben elhúzódó munkát támogatja. App Store link.

Az alkalmazást én ugyan nem használom, mert nincs – momentán – Ulyssest igénylő feladatom. Mac használati tanácsadásainkon viszont már többször láttam, használtam. Az én, e rövid, tapasztalatom alapján jól kezelhető, értelmes, felhasználóbarát szoftver. Ugyanakkor több, mint egy számológép, érdemes elolvasni a "hogyan használd" leírást, vagy megnézni a vonatkozó videókat.
Oldalt áll
A 2016-ban Apple Design Awardot nyert Ulyssess "oldalt állását" igazolja a következő képernyőkép, nézd az oldalsávot balra!
Az Ulysses futtatható iPaden és iPhone-on is – mindig elcsodálkozom, hogy lehet tenyérnyi eszközön alkotó munkát végezni, de. Az eszközök között iCloud szinkronizációval él a program. Ami szomorkás, hogy fizetős: 1890 forint havonta vagy 15 490 forint évente. Nem egy sör ára0, de annak, aki kihasználja az Ulysess szolgáltatásait, szerintem, nagyon megéri.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése