2022. december 19., hétfő

Duplikált fényképek kiszűrése – Mac, Fotók

A Fotók (leánykori nevén: iPhoto, született 2002-ben) megléte óta küzdünk a duplikált fényképekkel. Több remek alkalmazást használtunk, amellyel ezek kiszűrhetők, kigyűjthetők. 2022-ben a macOS Venturával eljött a Kánaán (az azért nem), mert maga a Fotók képes erre. Kipróbáltam, de nem teszteltem furfangos esetekkel, elsőre hibátlan. Mutatom, hogy szabadíthatunk fel rengeteg helyet a Macen a duplikált képek eltávolításával!
Nulladik lépés, hogy ne indítsuk el a Fotókat, de használjuk a Macet. Ekkor a háttérben elvégzi a Mac a Fotókban – és csak ott – a duplikált, triplikált képek keresését. Sajnos, ezt nem lehet kikényszeríteni, nincs rá gomb, parancs. Ha állandóan fut a Fotók, akkor lépjünk ki az alkalmazásból!
Amikor viszont elindítjuk a Fotókat és az talált duplikált képet, akkor az oldalsávon megjelenik a Kettőzött elem (1). (Akkor is kettőzött, ha öt-hat akad belőle, de annál sokkal jobban örülünk a beépített funkciónak, mint hogy ezen rugóznánk.) A duplikátumok egymás mellett láthatók. Mivel azonosak, ezért látványra, pláne ilyen kis előnézeti képben, nem is várható, hogy látunk bármilyen különbséget, ezért mindkét képről kértem Infót (Cmd+I). Egyszerre csak egy képről kapunk, én raktam a kettőt – (2) és (3) – egymás mellé. Különbség van a kép címében, méretében és felbontásában, feliratban és hozzáadott kulcsszavakban. (A kék delete kulcsszót én adtam hozzá, a Fotók alkalmazásnak ehhez nincs köze.)
Nem tudom kijelölni, hogy melyik képet őrizze meg a Fotók. A leírás alapján az alkalmazás igyekszik a jobb, szebb és nagyobb képet megőrizni. (4) Ha mégsem az maradna meg, amelyiket szeretnénk, akkor sincs ok a pánikra, a kidobott kép vagy képek a Nemrég törölt könyvtárba kerül (6) és onnan a következő harminc napban bármikor visszamenthetjük.
Bátran kattintva a "2 elem egyesítése" gombra (4) megtörténik a csoda. Az (5) mutatja a megmaradt kép metaadatait. Látható, hogy a nagyobb méretű kép maradt meg, a cím, leírás összeolvadt, a címkéket pedig egyesítette a Fotók. Taps.
De nekem 664 duplikációt talált a Fotók, most egyesével kell őket egyesítenem? Nem. Ki kell jelölni az összes párost és akkor a jóváhagyás az összes párosra vonatkozik. A 664 kép az én M1-es MBA gépemen kb. fél perc alatt egyesült :) Gyors ellenőrzésem szerint – nincs az, amiért 664 képet végignézek –, hibátlanul.
Apple, köszönöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése