2015. június 29., hétfő

iCloud visszásságok

Éveken át nem volt gondom az iCloud Mail, Naptár, Emlékeztető és Kontaktok szinkronizálásával, azt láttam az iMacen, amit az iPhone-on vagy iPaden. Voltak ugyan értelmezhetetlen információk - az iMac Mailben hat olvasatlan levelem volt, az iPhone-on 18, az iPaden 71 -, de nem volt adatvesztésem, levél vesztésem, esemény elhagyásom. Mostanában van és egyre több. El is gondolkoztam.

Nem tudom a megoldást, de
A bevezetőben írt probléma - az iMac Mailben hat olvasatlan levelem volt, az iPhone-on 18, az iPaden 71 - sokáig régi leveleket érintett. A friss levelek szinkronja rendben volt, de a két-három hetes hónaposok közt volt olyan olvasatlan iOS-en, amit Macen olvastam. Én úgy véltem, hogy ennek az lehet az oka, hogy a iOS automatikusan csak az utolsó 50, 100 levelet szinkronizálja. Ez persze nem igazolódott, amikor iPhone-on vissza mentem időben. Ahogy iPaden is olvasatlan volt sok régi levél, amit Macen biztos olvastam (mert ott olvasatlan volt). Bár gondot nem okozott, de nem sikerült megértenem, hogy az olvasottság szinkronja miért nem működik.
A következő gond szintet akkor értem el, amikor az este iPhone üzenet alapján megnézett levelet reggel nem találtam az iMacen, csak hosszabb keresés után junkként.

A káosz biztos kezdete
Lassan egy éve egy MacBook Airt is használok. Az volt a káosz biztos kezdeti pillanata, amikor az iCloudon át összeszinkronizáltam az adataimat. Nem részletezem, de a Mail kicsivel több levelet rakott kéretlenbe, mint korábban. És természetesen fontos leveleket, mi mást?
Hasonló jelenséggel találkoztunk nem egy konzultáción résztvevőnél is. A mi nap újabb spammé lett levelek kapcsán jutott eszembe egy lehetséges hibaforrás.

Talán
Egyszerűség kedvéért két Macen mondom el, mire gondolok.
Az iMacet vagy hat éve használom, van rajta pár levél kezelési szabály. És az iMac hat éve tanulja, ki a spam, ki a junk, ki a kéretlen. Megy hibátlanul. És akkor bekapcsolódik a levelek kezelésébe egy új MBA Mail. Amelyben ugyan nincsenek levél kezelési szabályok, de a spam-szűrője is szűz. (Már bocsánat, de miért is az, kedves Apple? Azt ne lenne szinkronizálható?) És az MBA és az iMac versenyez a leveleimért. Amelyik előbb kapja el, az dolgozza fel. (Ugye ismerős, amikor pittyen az iPhone, hogy levél jött, aztán az iPad is, majd látod a Macen, hogy megjött a levél. Vagy más sorrendben. Na, melyik eszköz milyen alapon dolgozza fel ezt a levelet?) A másik - jó esetben - ezt a feldolgozott állapotot szinkronizálja. Rossz esetben - nem. Régebben is használtam két gépet, de akkor ilyen hibám nem volt.
A fenti gondolatot az iOS eszközökre bővítve még izébb a helyzet, mert az iOS-en nem tudom szabályozni, hogy mi junk, mi nem.

Mail ok, de a többi?
Igen, ez a legnagyobb gondom, hogy ha a levelek junkolását még meg is magyarázza a fenti elmélet, akkor az eltűnő, vagy félbe maradó naptár-bejegyzéseket nem.
Amúgy, informatikailag, szép feladat kezelni, hogyha egy nettelen eszközön módosítok levelet, naptár-bejegyzést, akkor azt szépen szinkronizálja a gép, ha nethez jut. És ne feledjük, a szinkronizálás a neten át történik, ami persze jó esetben tényleg másodpercek alatt megvan, de - tarthat hosszú perceken át is. Ami alatt a másik eszközön már keressük, újra felvesszük a bejegyzést.

Fél- és kísérleti megoldásként most az MBA kérelten levél szűrőjét kikapcsoltam. Kíváncsian várom, hogy vissza áll-e az első bekezdésben írt állapot, ami nem volt száz százalékos, de a mostaninál jobb.

Panasznap vége.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése