2013. szeptember 18., szerda

TimeTracker – mikor mit teszel a Macen

Több reklám-ügynökségnek, nyomda-előkészítő stúdiónak dolgozunk. Általános, visszatérő gond, hogy nehezen tudják megbecsülni, egy-egy munka elvégzése mennyi időt vett igénybe az operátoroktól, dizájnerektől vagy akár az accounttól, traffictől és más érintettől. Nekik lehet megoldás a TimeTracker. Ahogy ez a Maces alkalmazás arra a kérdésre is tudja az egzakt választ, hogy mivel %$#@! el az időt a gép előtt. A program nem tökéletes, de őszinte.


TimeTracker
Számos alkalmazást láttam, amelyben „csak egy kattintás", hogy szignáljuk az épp Photoshopba benyitott fájlt valamelyik ügyfél valamelyik prodzsektjéhez, ahogy „csak egy kattintás", amíg kiugrunk a PS-ből Mailbe elolvasni mit akar egy másik ügyfél egy másik feladattal, hogy újra „csak egy kattintással", hogy vissza írjuk magunkat a PS-hez. Nem, ez nem működik. A dolgozó nem kattint, mert nem hatja meg, elfelejti - vagy percekig adminisztrál, hogy az hogy is volt. A dolgozó adminisztrálta esetben pedig, ugye, mindenkinek maga felé hajlik a keze - joggal vagy anélkül, az eredmény természetesen nem lesz pontos.
Pedig annyira egyszerű és nyilvánvaló a megoldás! Kell egy program, ami a háttérben fut és megjegyzi, hogy mikor melyik alkalmazásban melyik dokumentum volt aktív. Ennyi. Persze ez sem száz-százalékos, mert amikor elmegyünk a géptől, az utolsó nyitott ablak és a hozzá tartozó alkalmazás számol. Lehetne finomítani az egér mozgás figyelésével - ha a gép előtt ülünk és olvasunk, a kezünk akkor is mozgatja az egeret -, de ne legyünk maximalisták, ez egy ingyenes alkalmazás.
A képen egy fél napom látható. A jobb felső kiskép a menüsorról legördíthető menüt mutatja, a háttérfuttatáshoz nem kell semmi, a menüsor-ikon jelzi, hogy a program él. A baloldali kiskép csupán a programozó édesanyja főztjéért mondott köszönet miatt került ide. A grafikon - logikus - az egyes alkalmazásokban eltöltött időt mutatja, látható, hogy a Microsoft sem talált kibúvót. Azt, hogy az adott alkalmazásban mivel molyoltam, lentebb nézhetem meg. A Safarit önismereti okokból nem mutatnám meg.

Sőt, adatok Excelbe
Vagy Numbersbe. Igen, az összes adat kimenthető Excelbe. Az adatok részletezettségére jellemző, hogy a Mail esetén címenként tudjuk, hány másodperc volt a levelek szinkronizálása. Ügyes rendszergazdának - nekünk, hogy dicsekedjek - nem feladat olyan rutint írni, ami naponta bekéri a gépekről a TimeTracker log-fájlt, innentől már csak Excel vagy Numbers (oktatjuk!) tudás kérdése, hogy ki mit hoz ki. Annyi külön munkára persze szükség van, hogy az adatbázis részévé tegyük és naprakészen tartsuk, melyik fájl melyik ügyfél melyik megbízásához tartozik. Ez utóbbira a TimeTracker is tesz kísérletet - lásd képen a nagy ablak oldalsávját -, de nem lett belőle szerelem.

Végül is
A TimeTracker jó, mert nem kell vele külön foglalkozni, szépen elvan a háttérben. Mivel ingyenes, érdemes tesztelni, bár kirívó hibát nem találtunk, néha sztrájkol, percekig (négy perc egy nap alatt a rekord) semmit sem rögzít, majd életre kel.

1 megjegyzés:

Online Timesheet írta...

Thank you for posting this article

Megjegyzés küldése