2015. szeptember 4., péntek

Ezer dolláros uzsidoboz az Adobe-tól

Biztos te is örülnél, ha a cégedtől kapnál egy gyönyörű vörös dobozt (már ennek is!), amiben némi sütemény és Starbucks ajándék kártya mellett találnál egy ezer dollárral feltöltött hitelkártyát (naná!). Arról, hogy mire költöd, senkinek sem kell elszámolnod, nincs vezetői jóváhagyás. Jól hangzik, mi?


Az uzsi nincs ingyen
Az Adobe dolgozóinak 2013 óta lehet ebben az örömben részük. Előtte azonban részt kell venniük számos belső tanfolyamon, ahol megtanulják, hogy kell egy ötletet termékké fejleszteni, alakítani. Mert az ajándék ezer dollárt erre szánja az Adobe - bár állítólag nem kéri senkin sem számon. "Nem akartuk, hogy a dolgozó végigjárja a rögös utat, mi átadjuk tudásunk, hogy ő a számára fontos probléma megoldására koncentráljon" - vallja Mark Randall, a program szülőatyja, az Adobe innovációért felelős alelnöke. Nem rég adták át az ezredik(!) vörös dobozt - ez elismerendő hozzáállás. És ez még csak a kezdet, az Államokon kívül most tartották meg az első workshopokat az érdeklődőknek, egy találkozón 50-100 alkalmazott vesz részt.

Start-up házon belül
Afféle Adobe-n belül működő startup vállalkozásoknak tartja a vörös dobozosokat Randall. Aki belefog, annak első lépésben támogatókat - leginkább szakmai - kell szerezni, meghatározni az elérendő célt, paici- és technológiai infókat gyűjteni, ütemtervet készíteni. Ha ezen a fázison átjut a vállalkozó, akkor váratlan ajándékként egy kék dobozt kap. Ennek tartalma nem egységes, mindenki számára egyénileg állítja össze a cég. Olyan dolgokat helyez el benne, amire épp szüksége lehet az ígéretes kezdetek után a belső start-upnak. A mai napig 24 kék doboz került ki - hiába, az élet nem habostorta, vagy legalábbis a nem feltétlenül a hab jut még odaát sem mindenkinek.

Fotolia és a többiek
A belső mentor program eddigi leglátványosabb eredménye a Fotolia felvásárlásához vezetett. Nem zárójelben írom, az Adobe képügynökségéhez cégeknek előfizetési lehetőséget kínálunk akár Adobe Creative Cloud előfizetéssel, akár anélkül is.


A házon belüli innováció egyre több dolgozót szipkáz be, látják a sikeres kísérleteket és mindenkinek akad egy ötlete. Az Adobe számára pedig nagyon jó, hogy ezek az ötletek házon belül maradnak. Még jobb, hogy a képzett dolgozók házon belül maradnak és nem alapítanak kilépve önálló vállalkozást. Persze az Adobe nem találta fel a spanyolviaszt, az összes valamennyire magára adó cég kínál hasonló lehetőséget dolgozóinak.

Tudásmegosztás megosztása
Két oka is van, hogy írtunk az Adobe uzsidobozáról. Az egyik az, hogy Adobe viszonteladók vagyunk, így számunkra fontos, sokszor követendő példa, hogy mit csinál az, akinek a szoftvereit áruljuk, oktatjuk. A másik ok az, hogy az Adobe megosztotta a Kickbox podzsekt lépéseit is, ezeket itt találod.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése