Today at Apple – Edinburgh, 2019. április 30., ahogy a többi kép is akkor készült.
A világjárvány miatt az Apple-nek is korlátoznia kellett a vásárlók számát üzleteiben, a népszerű „Today at Apple” bolti oktatósorozatokat át kellett vinnie online térbe. (A „Today at Apple” ingyenes, regisztrációhoz kötött fél-egy órás csoportos foglalkozás az Apple Store-okban. Az Apple úgy fejezte be idén ősszel bemutatott termékeinek fejlesztését, hogy a mérnökök, szakemberek alig találkoztak egymással.
Az Apple a legutóbbi negyedévben szerény növekedést ért el, megbirkózott a járvánnyal és annak működésére gyakorolt hatásával.
"Ha pár évvel ezelőtt megkérdezte volna tőlem, meg tudná-e csinálni az Apple azt, amit ebben az évben megtettünk, az otthoni munkavégzésre való áttérést, akkor meg kellett volna erőltetni a képzeletem" –nyilatkozta Deirdre O'Brien, az Apple kiskereskedelemért és emberekért felelős alelnöke a Fortune Brainstorm Tech konferencián pár napja.
De az a tény, hogy az alkalmazottak távolságot tartanak egymástól, az ügyfelek nem kapják meg az optimális, korábban megszokott, teljes élményt az üzletekben.
"Kihasználjuk azokat az új képességeket, amelyeket mindannyian megtanultunk [a járvány idején]" - mondta O'Brien. "De azt is érezzük, hogy az együttműködés és a személyes munka teszi lehetővé, hogy a legjobbat nyújtsuk, és néha egy kicsit gyorsabban reagáljunk." Az Apple „meg fogja találja a megfelelő egyensúlyt”.
Az 'otthoni munkavégzés kontra iroda' vita a vállalati körökben folyamatos, mindenki tudni szeretné, hol és milyen lesz a munkahely, amikor a pandémia véget ér. Az Apple véleménye, miszerint a személyes együttműködés jobb lehet, mások – például a Shopify –, az otthoni munkavégzést tekinti alapnak, a személyes találkozókat opcionálisnak.
És bár az Apple Store-ok alkalmazkodtak a COVID-19 elleni küzdelem intézkedéseinek korlátaihoz, O'Brien szerint a vásárlói élmény továbbra is optimális az Apple és ügyfelei számára. (Gonosz Almalap: ugh, ez a megfogalmazás)
"Szeretnénk megbizonyosodni arról, hogy amikor belépsz az üzleteinkbe, hogy mindent megtapasztalhatsz, mindent megtalálhatsz, amit kínálunk" - mondja. Ez azt jelenti, hogy bárki bejöhet, megismerheti a termékeket, részt vehet egy előadáson vagy akár személyesen konzultálhat a Genius bárnál.
"Ez egy kicsit nagyobb kihívást jelentett ebben a mostani távolságtartási szabályozott környezetben. Nagyon remélem, hogy képesek leszünk visszatérni egy teljes élményhelyzetbe a Store-okban, az ügyfelek igénylik" - mondta.
Forrás: Phil Wahba: In-person work and store experiences are still often better options, according to Apple HR and retail chief cikke alapján.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése