2021. január 20., szerda

Upsz, nem ezt akartam!

Rossz helyre másoltál egy fájlt? Visszavonnád az utolsó parancsot? A Macen ez egyszerű, az egyik első dolog, amit a hajdan volt és egyszer majd újra lesz csoportos képzéseken oktatunk.

A helyes válasz: ha van utolsó utasítás visszavonására lehetőség, akkor az a Szerkesztés menü első parancsa. A parancs szövege jelzi, hogy melyik utasítást tudod visszavonni. Aki nem tudta és Maces, az most tanulja meg: command+Z

És nem csak egy lépést lehet visszaszívni, hanem sokat. Amennyit csak akarsz, persze van korlát is, egyes utasítások nem visszavonhatók.

A második parancs az utoljára visszavont parancs újra végrehajtása. Ööö??? Azt hittem, elszúrtam, ezért visszavonom, meg az előzőt is és az azt megelőzőt is. De nem! Mégis! Okos és szép vagyok, jól csináltam! Nem kell újra kiadni a parancsokat, csak a shift+command+Z használatával újra meg újra végrehajtani a már végrehajtottakat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése