2022. augusztus 10., szerda

Hírek, ahogy én szeretem :: RSS

Egyre több ismerősöm kap agyf... puttonya telik meg a netes híroldalakat olvashatatlanná tevő hirdetésekkel, felugró ablakkal, szét GDPR-ozott engedélykéréssel, limitált hozzáféréssel... Nekik szoktam ajánlani az RSS-olvasókat. Hogy mi az RSS? Arról még nagyon rég írtunk az Almalapban, akit érdekel, annak javasoljuk e korai zsengénk átfutását. De az RSS értése nélkül is lehet használni az RSS-olvasót.
A Maces App Store-ból (van iOS alatt is RSS-olvasó) az első, ingyenes alkalmazást letöltöttem, ez a Newsify. Ingyen vidám fapados RSS-olvasó. A bal oldalon láthatók az elérhető weblapok. Ide plusz jelre kattintva vettem fel az Almalapmintblog-ot (tudom, hülye név, de így maradtunk). A felvétel módja: böngészőből kimásol, a Newsify-be bemásol. Egy weblaphoz több RSS is tartozhat: például egy hírszájtnál a belföldi hírek, külföldi hírek, gazdasági hírek... Csak a minket érdeklőt válasszuk, hogy ne lepjen el sok fölös cikk – hisz épp ezért (is) menekülünk az RSS-olvasóba.
Ahogy a fenti képen is látható, a bejegyzések szépen megjelennek, képpel, mindennel. Bármelyikre kattintva teljes hosszal olvashatók az írások.
Ha több forrást is felveszünk, akkor – egy majdnem olyan mint egy saját újság – egy helyen látunk mindent, ami számunkra fontos. Persze így is lesz töltelék, de sokkal kevesebb. Nincsenek elinduló hirdetés videók, felpattanó baromságok (csók ezzel foglalkozók)...
A Newsify-t tényleg véletlenszerűen választottam ki, akinek megtetszik az RSS lét, az nézze meg, melyik olvasó mit kínál, néha persze csak a fizetős részben. Tapasztalat, hogy az RSS csökkenti a stresszt és növeli az olvasási hatékonyságot. Ha ez cél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése