2017. március 28., kedd

Adobe: dobozról felhőbe

Sikeresen váltott az Adobe dobozról a felhőre. Lassan az utolsó CS-ről CC-re váltó akció is kifut – mindig azt mondják, az aktuális az utolsó és mindig volt egy újabb. Azt, hogy mindenki boldog, nem állítom.
A felhasználók számára az éves licencdíj a nyűg, sokan lemondanának a szoftver-frissítésről, ha cserébe nem kellene díjat fizetni. Az éves díj amúgy nem cash-flow barát, ezért sok felhasználó – minél több licenszes, annál inkább – áll át arra, hogy havidíjat fizet. Ez nekik jó, a viszonteladóknak nem, mert havidíjas licencet csak az Adobe árusít.
Az Adobe viszont mosolyog, na nem csak ezért, mert lassan mindenki közvetítő nélkül az ő kasszájánál fizet, hanem azért is, mert sikerrel hajtotta végre a dobozról felhőbe váltást. A jobbra látható grafikon mutatja, hogy ez nem ment egyik napról a másikra, sőt! Öt évbe – 2011-2016 – is beletelt. A dobozos termékekből az Adobe árbevételének 60 százaléka, a licencből csak fele. És az előrejelzés szerint marad is ez az arány. Ez azt jelentené, hogy az Adobe az átállással elvesztette CS használóinak hatodát?
Biztos volt lemorzsolódás, ismerek olyan céget, ahol máig a Quark a megoldás. És vannak jó páran, akik alternatív szoftverre váltottak. Az általunk IT-támogatott cégek szépen-lassan váltottak a felhős megoldásra. Az éves díj miatt a költségekre, munkaszervezésre jobban odafigyelve nagyjából annyival kevesebb licencet vettek, mint az Adobe doboz-felhő bevételi aránya.
Marketing Cloud
Az árbevétel-arány csökkenés másik oka a második grafikonról olvasható le. Az Adobe hosszú ideje dolgozik a Marketing Cloud termékein, amelyek itthon alig ismertek. A cég filozófiája szerint nem csak kreatív anyagok előállítására kell az Adobe-nak megoldást nyújtani, de a célbajuttatáshoz is. A Marketing Cloud ehhez kínál szoftvereket, ezek elsajátítását az Adobe ezerrel támogatja videó-kurzusokkal, képzésekkel. Pár éve már nem a klasszikus Creative Cloud termékekkel járja a világot, hanem a Marketing Clouddal. Aki bepillantásra vágy e felhőbe, annak ajánljuk a május 10-11. között Londonban megrendezésre kerülő Adobe Summit (The Digital Marketing Conference) felkeresését.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése