2014. június 11., szerda

2014 Apple Design Award nyertesek

A WWDC rendszeres programja az Apple Design Award díjak kiosztása. A díj sem szerény, az Apple összes eszközéből egy-egy darabot kaptak a nyertesek. Lássuk, kik is ők?

Threes - iOSLeo's Fortune - iOSBlek - iOS
Yahoo! News Digest - iPhoneDevice 6 - iOSStorehouse: Visual Storytelling - iPad
Sky Guide - iOSMonument Valley - iOS
Day One - MacCinemagraph Pro - Mac

Lustaság - fél egészség. A Threes!-ről van egy, a PDM-nek felajánlott írás, ezt idemásoltam. A Storehouse-t letöltöttem, de az iPhoto Web Journalst sokkal használhatóbbnak tartottam, így nem írtam róla. Ahogy a Day One-ról sem, pedig az meg itt figyel a Macen. A többi... talán.

Threes! - Hármak!

Harmadikán születtem, így nem kérdés, hogy hármas a szerencse-számom. Ez persze még nem vett volna rá, hogy 1,79€-t adjak ki egy játékért, amely a Hármasok! (Threes!) névre hallgat. Ám több, számomra mértékadó netes forrás szerint a 3! egy remek játék, amely akár a Tetris vagy az Angry Bird utódja is lehet. Amúgy ez az "Angry Bird utódság" címke kezd vészesen terjedni, az alig hat ember megvásárolta játékok PR-ja is ezt harsogja az adott játékról.

1+2=3
Nem kell a rakétatudósok halmazának és az agysebészek halmazának metszetében csücsülni - különben is, ha metszet, akkor már Dürer, mondanák a nem matekszakon végzettek - ahhoz, hogy a fenti egyenlőséget alkalmazva egyre jobb eredményt érjünk el az amúgy Game Centerbe is bedrótozott játékban. Ami igen egyszerű. A képen is látható 4x4-es mezőt tudjuk egyszerre jobbra-balra, fel és le mozgatni. Ha a mozgatás irányának megfelelő két szomszéd mező egyes és kettes, akkor a két kocka összeolvad hármassá - ez az alaplépés.
Akkor is összeolvad a két mozgásirányban fekvő kocka, ha azonos, három többszörösét tartalmazó számot látunk rajta. Így kapjuk meg a 3, 6, 12, 24, 48, 96, 192, 384 ... álmodj királylány számokat. A mozgatás során belép mező véletlenszerűen vagy üres, vagy egyest vagy kettest mutat. Játszani egyébként sokkal egyszerűbb.
Amikor már nincs lépésünk, a 3! kiszámolja pontjainkat és bekerülünk a különböző dicsőség táblázatokba.

A Threes! - ez a játék hivatalos neve - egy 24 éves Los angelesi diák fejéből pattant ki. Az USC-n dizájnernek tanuló Asher Vollmer pár hónapja kedvenc kávézójában szenvedett, egy novellát akart írni, de nem jutott túl az első két mondaton. Unalmában a körzör-billentyűket bántotta. Ekkor pattant ki az isteni szikra, olyan játékot kellene írni, amely a négy billentyűvel játszható - ennyit a novella körül keringő állítólagos gondolatokról.
Tíz órával és jó pár kávéval később megszületett a Threes!
Azért Vollmer már nem volt iOS szűz vagy nyeretlen kétéves, korábban írt alkalmazását, a Puzzle Juice-t nagyjából százezerszer töltötték le, annak az alkalmazás ára 99 cent és 1,99 között változott - ebből azért kijön pár kávé.
"Semmi képpen sem akartam felülni a Flappy Bird vonatra" - nyilatkozta a Business Insidernek. "Engem az nem hat meg, ha valaki kijelenti, hogy függővé vált a játékomtól. Olyan játékot akartam, ami el is gondolkodtat. Tervezést kíván és előre gondolkodást. És persze mobilon gond nélkül játszható legyen. A baj az, hogy ha egy játék megfelel ezeknek a feltételeknek, a kutyának sem kell."
Vollmer persze nagyon büszke a játékára, különösen arra, hogy milyen egyszerű, sallangtól mentes. És persze már azon jár az agya, hogy mi legyen a következő játéka.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése