A Flurry Insight blogon jelentek meg azok az adatok, amelyek bizonyítják, hogy tavaly karácsonykor ismét az Apple eszközei taroltak, legalábbis a telefon-tablet piacon. A felmérés 780 ezer eszköz aktiválás alapján készült, így - Amerikára nézve - minden bizonnyal reprezentatív. Amúgy érdemes figyelembe venni azt is, hogy melyek a karácsonyt ünneplő földrészek (Amerika, Európa, Ausztrália) és melyek nem (Ázsia, Afrika). És hogy a Gonosz Almalap is szót kapjon az idei első bejegyzésben: Hát szegény Antarktisz?
2016: Phablet forradalom?
Az első grafikon az elmúlt három év változását mutatja. A tablet alatt az iPadet, iPad Pro méretű eszközöket, a kis tablet alatt az iPad mini-t, phablet alatt az iPhone 6+ készülékhez hasonlóakat értjük. Az iPhone a nagy telefon, a kicsit mindenki kitalálja, remélem. Tehát azt lehet látni, hogy a Phablet - tablet, de telefonálunk is vele - egyaránt eszi a "klasszikus" tablet és az "ősöreg" mobil piacrészesedését. Ennek számtalan oka lehet, mi leginkább a 2az1 hatásra gondolunk, így elég egy eszközt megvenni (és menedzselni).
A második grafikonon az Android és iOS aktiválások készülék szerinti összehasonlítást tanulmányozhatjuk. A Phabletben az Android vezet, a "hagyományos" okos-telefonban pedig az Apple. Ha igaz, hogy ez az év a Phablet éve lesz, akkor a mi kedvenc cégünknek van hová fejlődnie.
Végül a harmadik kördiagram a címben jelzett tarolást igazolja. A karácsonyfa alá került készülékek fele az Apple gyártmánya. A bevezetőben már jeleztem, hogy nincs mindenhol karácsony, a Xiaomi pedig ott erős, ahol nem ülik meg ezt az ünnepet, így érdemes az eredményét szemlélni. És azt se felejtsük el, hogy az elmúlt években csak két cég volt képes nyereséget realizálni ezen a piacon, a Samsung és az Apple.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése