2018. november 5., hétfő

Drágám, az árak!

Drágává lett a Macbook Air és a Mac mini, nem kétséges. Az előző árhoz képest vagy harminc százalékkal nőttek az árak. Mivel imádom a grafikonokat, így nem is volt kérdés, hogy felhasználva a Mactracker adatait, készítek pár grafikont az Air és a Mac mini áráról. Íme! Igen, nagyon igyekeztem jó számokat, adatokat használni, de ez messze nem garancia, ám én szóltam.

MacBook Air

Ó igen, volt ez sokkal drágább is! A bevezető ár 1699€ volt. Az árakat azért euróban nézzük, mert a forint asszony módjára ingatag, sőt. A grafikon buborékjaiban az adott Air legfontosabb adatait tüntettem fel, akit pontos adat érdekel, annak irány az Apple szájt archívuma, mint alapforrás, vagy a könnyebben kezelhető Mactracker alkalmazás, amely régi kedvencünk.
Az alcímben írt 22,7 százalékos árnövekedés euróban értendő. Forintban harminc százaléknál is több a drágulás. Készítettem is gyorsan egy grafikont, amelyen szerepel az eurós ár, és az eurós ár forintra átszámítva az akkor érvényes árfolyamon.

Tíz éve 253, most 324 volt a forint-euró árfolyam, a további értelmezés maradjon házi feladat.

Mac mini

És akkor jöjjön ugyanez a Mac mini esetében is. A mini 2005-ben mutatkozott be, az Air 2008-as, így egy kicsit sűrűbbek a grafikonok.

Némi magyarázat: G4 – az Intel előtti PowerPC proci, CD – Core Duo, C2D – Core 2 Duo

Akkor most megéri vagy nem éri meg az árát az Air vagy a mini? Jó kérdés, amint tudjuk a választ, megírom. A havi árösszevető bejegyzést szerdára időzítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése