2019. november 6., szerda

Öt iPades grafikai alkalmazás összevetése

Öt iPades grafikai alkalmazást vetettet össze egyik kedvenc lapunk és forrásunk, az iLife. Öt olyat, amelyet te is meg én is tudnék használni. A Photoshopot ugyan szeretjük, de miért is ülnék én olyan program elé, aminek a tudásának az egy százalékát sem ismerem. Amúgy sok webre dolgozó használja a Photoshopot – fölösleges energiát ölve a megismerésébe (bár a tudás mindig jól jön) – olyan feladatra, mint a kép átméretezése. Ez nagyjából olyan, mintha kamionnal mennék le a reggeli kávéhoz szükséges tejért. De, visszatérve a mai bejegyzéshez, persze sok más alkalmazás is létezik iOS alá, amivel képeket készíthetünk, rajzolhatunk. Az Adobe Ligthroom, Pixelmator és Affinity neve lehet ismerős, az eredmény alapján nem véletlenül.
És egy utolsó mondat erejéig vissza a Photoshophoz, régi igazság az, hogy egy alkalmazásra fordított pénznek és időnek mindössze tíz százaléka az, amelyet az alkalmazás beszerzésére és telepítésére kell fordítani, a többi az alkalmazás használatának megtanulására megy el.

Mi alapján hulltak a csillagok - és nem sírtak a szép leányok?
Alapok. Görbe-rajzolás, szín egyensúly állítás, élesítés, torzítás és hasonló alap funkciók megléte belépőszint.
Maszkolás és rétegek. Mondhatnánk, az egyik vízválasztó az iOS rajz-eszközöknél. Rétegek nélkül igazán hatékonyan nem lehet grafikai munkát végezni. Még amatőr szinten sem.
Alapokon túl. Minden, ami az előző két ponton túlmutat. Arcfelismerés. Festés mintával. Nem kívánt részek kitörlése (például villanydróté).
Fájlkezelés. Igen, ez iOS. Bár javult a helyzet, de azért Finder szintű lehetőségekről szó sincs (és szerintünk nem is lesz). Persze aki grafikai programot használ, az már hozzászokott a "variáláshoz", így kitalálja, hogy lehet olyan alkalmazásban tárolt képet adott alkalmazással módosítani, amit az alkalmazás nem ér el, vagy hogy lehet oda menteni, ahová az alkalmazás nem tud. De! Ez nem a mi feladatunk lenne, kedves programozó bácsi vagy néni!
Az eredeti védelme. Gondolom, mindenki ismeri a "non-destructive editing" fogalmát. Ez, ugye, azt jelenti, hogy az eredeti kép nem veszik el, bármikor újra előrántható, bár mennyi módosítást is végeztünk.

Grafikai alkalmazások iOS-re
A tesztet iPad Pro-n, iOS 13 alatt végezték, minden alkalmazás esetében azonos környezetben.


Amit érdemes nagyon megnézni – szerintem –, az a kezelt fájlformátumok. Ha én választanék, akkor a gif, jpg, png alaphangon kellene.
Evidens, hogy ez a táblázat nem szolgálhat vásárlási döntés meghozásához, az az végezd el a házi-feladatod, ha vásárolni akarsz. Iránymutatónak azonban remek, ezért is olvashattad itt el.

+
"De nagyon ismerős nekem ez a bejegyzés" – gondoltam többször is az alatt a három hét alatt, amikor neki-nekilendültem. Aki ír blogot, ismeri, megírtam? vagy csak akartam? érzést. Persze a Google a legjobb haverom, mi ketten mindent tudunk. Így meg is írtam, meg nem is: Maces fényképkezelő alkalmazások összehasonlítása. Az ugye Mac, a mostani meg iOS.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése