2020. november 16., hétfő

iOS OCR, szövegfelismerős szkennelés iPhone-nal, iPaddel

Számtalan alkalmazás vállalkozik a feladatra, sok meg is felel, de általában csak egyet használunk, én ezt: OCR. Már hónapok óta a barátom, ám most, amikor írni szerettem volna róla, vagy öt perces küzdelmet folytattam az újra megtalálásáért. Mert a neve lényegre törő (OCR=Optical Character Recognition, azaz optikai karakterfelismerés), de megtalálni így nem egyszerű, ezért is linkeltem be fentebb. Aki keresni akarja, az a "scan text from camera" plusz szöveggel próbálja, vagy a kibocsátó Gressque megadásával.
Két ok miatt választottam és szerettem meg az OCR-t. Az egyik a faék egyszerű működése. Annyira egyszerű, hogy szinte gondot okoz. Az alkalmazásban a kamerával – engedélyezni kell, hogy az alkalmazás hozzáférjen – lehetőleg minél jobb képet készítünk a szöveggé alakítandóról. Net kapcsolat szükséges az elemzéshez, amit a fénykép elkészítése után elvégez az app. Az eredményt vágólapra teszi, de azonnal meg is oszthatjuk, én újabban a Jegyzetek alkalmazást használom erre, amelyet az összes eszközöm között szinkronizáltam.
Ami rossz pont, hogy az alkalmazás nem ismeri fel a bekezdéseket, így azokat kézzel kell összeszedni, ez adott esetben nem kis meló. Viszont a felismerés pár száz szken alapján hibátlan. Lehet választani két algoritmus, felismerési mód között is, én csak passzióból kipróbáltam mindkettőt, nem volt különbség. És figyelni kell, hogy a kéthasábos szöveget hasábonként fotózd...
A másik ok, ami miatt megszerettem az OCR-t, az az öt ingyenes próba szken volt. Ez pont elég volt egy akkut feladat megoldására, és arra is, hogy eldönthessem, fizetek vagy sem a továbbiakért. Fizettem: 2 990 forintot 1000 szkennelésért, ennyit normális körülmények között nem igen használ el az ember. Általában. A fizetést az alkalmazás pár perc alatt írta jóvá, ne legyünk türelmetlenek, én már az voltam helyettetek.
És akkor még egy vallomás. Mostanában gyakran egy neten talált szövegre van szükségem, amit nem lehet kimásolni (mert ügyes a weblap készítő) vagy macerás lenne. Ilyenkor beszkennelem a kijelzőt, szívok a sorvégekkel, de megvan a szöveg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése