2012. július 2., hétfő

iPad kedvenceim: Skyscanner

Laár András egyik nyilatkozata szerint kényszerből írták meg egyik legnagyobb slágerüket, mert a lemezkiadó szerint kellett volna valami ütős, húzós szám a lemezre. Azóta mindenki tudja, hogy
Ha meguntam, hogy mindig itt legyek
Majd utazgatok, mert utazni élvezet
A szakértők szerint a Malév után keletkezett űrt kitöltő fapadosok, a görög, portugál, spanyol és olasz gazdasági válság miatt visszaeső turizmus - még a németek is kevesebbet utaznak - az olcsón utazni vágyók 2012-es nyarát aranyozza be. Hogy ez így is lesz, vagy sem, azt majd ősszel megbeszéljük mindazokkal, akiket utazási irodájuk haza is hozott, nem csak elvitt.
Azok számára, akik maguk vadásznak repülőjegyet, a Skyscanner kihagyhatatlan alkalmazás. A program több adatbázist, szinte az összes légitársaságét végigböngészve adja ki, mikor hova milyen árakon utazhatunk el.



Már a nyitó oldal is egyértelművé teszi, miért született meg a program, a legolcsóbb ár megtalálása űzhette, hajthatta a szerzőket. Az árak forintban láthatók, és igen, a bal oldali sávon a 327 forint igaz, Anglia is igaz, csak ez nem londoni olimpiára, hanem valami cornwalli reptérre vitt.
Ha nem igazi bungee-jumping módszerrel a legolcsóbb helyre utazunk, hanem célunk és netán időpontunk is van, akkor ezeket megadva nagyjából egy perc alatt az összes szóba jöhető repülő-útvonalat és árat megkapjuk. A keresések amúgy menthetők is, ami azért is jó, mert az árak folyamatosan változnak, hozzáértőek szerint két-három hónapra a legolcsóbbak - de a repülés nem hit kérdése, így semmit ne vegyünk készpénznek.



Ha az OSE forradalmi napjait Berlinben töltenénk, akkor hosszú listát kapunk a szóba jövő járatokról. Ezt a listát számos módon rövidíthetjük. Budapest-Berlin esetén például ragaszkodhatunk a direkt repüléshez, így nem kellenek az egy, vagy két átszállásosak.
Ha lenne átszállás, akkor korlátozhatjuk az utazás idejét. Így zárhatjuk ki azt, hogy az utolsó éjszakai gép elvigyen Madridba, hogy onnan hajnalban repüljünk Berlinbe. Pedig lehet, hogy ez árban olcsóbb.
Megadhatjuk azt is, hogy odafelé és visszafelé melyik időintervallumban (órára bontva) induljon a gép. Más az a két éjszaka, három nap, amikor oda a gép késő éjjel érkezik, és az indulási nap hajnalán már jön is vissza, mint az, amikor kora reggel érkezünk és késő éjjel indulunk vissza.
Ha nem alacsonyodunk fapadosra, vagy ha utáljuk az Air France-t, mert csak rossz tapasztalatunk van vele, akkor az adott légitársaságot kizárhatjuk a szóba jövők közül. Letilthatjuk azt is, hogy átszállásos út esetén különböző légitársaságokkal utazzunk. Ez is hasznos lehet, hiszen az egyik cég nem várja be a másik cég késő gépét - azonos légitársaság megteszi vagy saját költségén eteti-itatja-utaztatja a miatta csatlakozását lekésett utast.
Amennyiben egy városnak több reptere is lenne - Ferihegy, Budaörs, Mátyásföld -, akkor megválaszthatjuk, mely repterek jöhetnek szóba.
Mostanra már nagyon behatároltuk az utazás módját, ám jön az, ami nekem leginkább megtetszett, az ároptimalizálás - megtartva a beállított feltételeket.



Ahogy látható, ha egy nappal később jövünk és megyünk, akkor újabb forintoka spórolhatunk - amelyek persze édes-kevesek ebben a helyzetben a plusz napok szálloda költségére. Ha persze hosszabb utat nézünk, mondjuk Amerikába vagy Ázsiába, ott néha százezres tételt is foghatunk fejenként egy-két napos eltéréssel!
Végül, de nem utolsó sorban, az alkalmazás képes mailben elküldeni a kinézett utat, de neten át azonnal le is foglalhatjuk azt. A foglalás az adott társaságok rendszerén át megy. A fapadosok esetén a netes foglalás a legolcsóbb, néha nincs is más. Aki lusta, bátortalan, az keresse fel kedvenc utazási irodáját. Ők is hasonló alkalmazással keresnek repülőjegyet. Az árkülönbözetet pedig azért fizetjük nekik, mert kényelmesek vagyunk.

És mert szeretünk utazni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése