A Piper-Jaffray sokat foglalkozott az Apple hangfelismerő alkalmazásával, az iPhone-os Siri-vel, és épp hogy elégségesre értékelte teljesítményét. A hosszú elemzés eredménye az, amelyet mindenki tud, aki beszélgetett már Siri-vel, Siri nem hibátlan.
A Piper-Jaffray 1600 tesztet végzett, egy teszt több lépésből állt, igyekeztek életszerű szituációkban mérni a Siri szövegértését. Ezért a tesztek egy része forgalmas utcán, zajos környezetben történt, míg mások irodában, kevésbé háttérzajos helyeken. A felmérés eredménye lett kettes, azaz van még mit javítani, van hová fejlődni.
"Sirivel beszélni olyan, mintha lottóznál" - lódít a Piper-Jaffray Apple-szakos elemzője, Gene Munster. „Pár év múlva nagyon szép eredményeket érnek majd el."
A Siri az iPhone 4S egyik nagy újdonsága volt, az Apple erősen kihangsúlyozta Samuel L. Jacksont és Zooey Deschanelt felvonultató reklámjaiban a hangfelismerést. Ám a reklámok ezúttal több, mint erősen szépítettek, a Siri kapcsán több szájt és fórum is szólt a csalódottságról. Természetesen nem lenne Amerika és XXI. század, ha egy fogyasztóvédelmi jogász csapat nem kívánt volna emiatt csoportos pert indítani az Apple ellen. Az Apple persze nem érezi úgy, hogy hibázott volna.
Az Apple amúgy is folyamatosan fejleszti a Siri-t, az iOS következő verziójára megtanulja a sporttal kapcsolatos adatokat és kis túlzással a teljes IMDB-t. Újabb alkalmazások válnak Siri-sé, az értés pontosságán is javítanak. Ha Siri megembereli magát, komoly vetélytársává válhat a Google szövegbegépelős keresőjének.
Szóbeli vásárlás
"Az Apple számára minden duplán számít, amit úgy valósít meg, hogy azzal a Google-t csorbítja" - állítja Munster. Szerinte éveken belül Siri-t használjuk vásárlásra is.
Munster szerint a Siri általában jól érti a kérdést, képes azt hibátlanul megismételni, gondja az intelligenciával van. Gyakori, hogy korábbi választ hajtogat, amikor pedig a felhasználó új információt szeretne kapni. A Siri akkor is gondban van, ha valakit útba kell igazítania.
A Piper-Jaffay tesztjében utcai környezetben 83, irodaiban 89 százalékban jól dekódolta a Siri a kérdést.
"A szövegértés négyes, de a pontos értelmezés csak kettes. Nagy a különbség aközött, hogy érti, amit mondok és aközt, hogy pontosan azt teszi, amit akarok."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése