2019. június 28., péntek

iMovie frissítés

Az iMovie (filmvágó szoftver Macre) is frissült a hónap során, de csak most jutottam oda, hogy ránézzek. A két lényeges módosítás: eltűnt a Theatre és kaptunk egy "Alkalmazás előnézet" szerkesztési módot.


Theatre
Az iMovie-ban készült filmeket lehetett a Theatre-ben tárolni, amely gyakorlatilag iCloudos megosztást jelentett. Én nem használtam, mert nem láttam értelmét, de iMovie használók körében sem volt népszerű. Érthetetlen módon mindenki inkább a Youtube-on, Facebookon osztja meg a videókat. Úgy gondolom, jó döntés volt megszüntetni.

Alkalmazás előnézet
Lefordítom magyarra: az Apple az iOS fejlesztők számára készített egy speciálisan szűkített iMovie verziót, amellyel az Apple előírásnak megfelelő promó videók készíthetők. Valóban szűkítés, mert kevesebb áttűnés és felirat (iMovie: címke) érhető el, mint alapesetben, például térkép animáció sincs. Mivel nem vagyok app fejlesztő, promó készítő, így nem tudom megítélni, hogy mekkora öröm ez annak, akit érint, ötletem azért van.
Kipróbáltam, itt egy link, ahol az összes elérhető felirat látható, az első kettő nem igazán tűnt helyesen működőnek. A többitől meg nem igazán jöttem lázba, de ez az én hibám.



Hoppá, kiírás!
Török Bálint óta tudjuk, hogy a végén jön a fekete leves, meg ott csattan az ostor. Szép rutinosan megírtam a fentieket, elkészítettem a mozit iMovie-ban. Kiírom, feltöltöm YouTube-ra, belinkelem és kész, gondoltam. Fájlként írtam volna ki, megadtam a maximális felbontást, a legjobb minőséget és jeleztem, ráérek (vs. gyorsabb munka). Pár perc után elkészült a mozi, ami legnagyobb meglepetésemre a várt 42 másodperc helyett öt másodperces lett. Wtf? Elszúrtam valamit? Vissza az iMovie-hoz!
Gond, baj és bánat esetén mindig a legkisebb méret, felbontást választva próbálok mozit írni, az a leggyorsabb, ha valami nincs rendben, akkor azon is látható. 540p, legrosszabb minőség, hamar munka. Már 15 másodpercesre hízott a mozi – de nettó csalódás volt. Átkoztam magamba a frissítést, meg ilyesmik. Azért nem adtam fel, hiszen a kimentésnél volt egy új ikon, az App Preview. Próba, szerencse. S lőn, kaptam egy hibátlan kiírást. "Na de barátaim!" - mondtam, és újra megpróbáltam fájlba menteni. És újra nem sikerült.

És még egy tanulság
A hozzánk iMovie képzésre érkezőknek mindig elmondom, hogy amikor kész a videó, nézessék meg pár ismerőssel, kollégával, baráttal, mielőtt bedobják a közösbe. És eszméletlen kegyetlenül igazam van. A fenti kiírási mizéria miatt vagy tizenötször néztem meg az alig egy percnyi videót, amiben – éljen a kopi-péjszt – három gépelési hiba volt. Az utolsó sikeres kiírás után, a Youtube-on visszanézve vettem észre, hogy "mozhagatható"-t írtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése