2021. július 19., hétfő

Gemini 2: duplikált fájlok felkutatása, listázása és törlése Macen

Évek óta használom a Geminit egyéni tanácsadásainkon, amikor több gépről, felhőből fésülünk össze adatokat az ügyfél új Macjére és persze rengeteg duplikált (triplikált, sőt!) fájl keletkezik. Év elején én is használtam, amikor szabadulva a 256GB SSD közel évtizedes fogságából az új M1 Macbook Airembe (hasít, nagyon hasít) terrányi SSD-t vettem. Visszatöltöttem a régi iMacről (Core 2 Duo) a zenéimet, régi fényképeimet, a felhőkből az oda szétszórt fájlokat, mindjárt 1,5TB foglalt helynél jártam. És akkor jött a Gemini, és 0,8TB maradt csak, ennyi duplikáció volt a szétszórtság miatt. Gemini? Ajánlom!
A Gemini 2 amúgy azon ritka alkalmazások egyike, amely öt éve is Gemini 2 névre hallgatott, és az akkor írtak máig megállják helyüket: Duplikált fájlok nyomában (2016. július 13. – ha jobban figyelek, akkor nagyon évfordulós bejegyzés lett volna ez). A latin gemini szó magyarul ikreket jelent, találó elnevezés.
Változatlanul van ingyenes verzió, amelynek korlátozott tudása is elég lehet adott esetben, de érdemes 6 215 forintért megvásárolni. A használata egyszerű: a Gemini összegyűjti a duplikátumokat. Ezt követően vagy kézzel döntünk minden esetben arról, hogy melyik verziót tartjuk meg – nem fogunk, nekem vagy két és félezer duplikált fájlom volt, vagy szabályok alapján dönt a Gemini. Aki nagyon biztosra megy, az természetesen TimeMachine mentést végez a Gemini alkalmazása előtt. Nekem az említett 1,5TB karcsúsításával alig egy óra alatt végzett, panaszom azóta sincs.
Szia, Gábor ... a Geminit is megvettem, ki is töröltem minden duplikátumot. Nyertem rengeteg helyet! Köszi mindent!!! Éva
Nem véletlenül ajánljuk, a használathoz tényleg nem kell rendszermérnöki vizsga.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése