2021. december 3., péntek

Térkép iPaden

Az Apple Térkép alkalmazása nehéz gyerek évek után egész használhatóvá lett – a mérce nálam a Google térképé. Nem mintha az hibátlan lenne, de az Apple a Google szolgáltatását váltotta ki sajátjával. Apróbb trükkök következnek...

Amerika

Véletlenszerűen 😊 kiválasztott amerikai városrészletre fókuszáltam az iPaden. A szatellit képen 3D nézetet választhatok – az egyes számtól jobbra. Ahhoz, hogy térkép nézetet kapjunk – következő kép – előbb az i ikonra kattintva elérhető menüt kell előhívnom.
Teszem ezt azért, mert így már nem 3D, hanem távcső ikonom lesz, amire kattintok lelkesen – ha nem látod, akkor nagyíts a térképre!
Így kép-a-képben látom a helyszínt, ahogy mozgok a térképen, úgy változik a látvány. Ejha! Hűha! Ez már igen. Amerikában. Mert nálunk nem működik 🙁
Ha felnagyítom a képet, azt meg is oszthatom a szokott módon.

Magyarország

Ha itthon szeretnék kép-a-képben helyszínt nézni, azt nem tehetem, mert... nincs távcső ikon.
A 3D ikon létezik, sőt, működik is.
Ha így meg tudja mutatni a városrészletet madártávlatból a Térképek, akkor miért nem megy az utca-kép? De ez még érthető, magyarázható, az Apple utcakép rögzítő autója még nem haladt át Budapesten.(?)

Eltévedek

Ami nem magyarázható, az az útvonal tervezés. Sajkod*, Hegykő és Bózsva falvakhoz személyes kötődésem van, ezért jutnak eszembe, amikor térkép tesztelésre készülök. Budapestről Bózsvára készültem, de soha sem gondoltam, hogy Szlovákián át vezet az út. Pedig!
Ej, mi a kő? Ránagyítottam hát!
És ha még sem regisztrálnék Szlovákiába beutazónak, vinném az oltási és egyéb papírjaimat, akkor a Google útját követném:


* Most jól megtanultam, hogy Sajod Tihany része.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése