2021. december 8., szerda

iPhone rejtett tudás: repülési info az Üzenetekben

Naponta nyomkodjuk ugyan, de vannak olyan rejtett tudások, amikkel talán soha nem is találkoznánk – legfeljebb egy véletlen vagy egy hasonló írás után. Az Üzenetekből elérhetők repülési infók – korlátok közt ugyan, de el. A képek iOS 14-ről valók, de az iOS 15 sem mutat jelentős eltérést.
Ahogy a képen is látható, ha a csetelésbe egy járat info kerül, akkor az linkké lesz – néha. Ha igen, és rákattintunk, akkor szinte minden fontosat megtudunk az adott járatról.
Próbálkoztam kitalálni, milyen logika szerint ismeri vagy nem ismeri a járatot az iPhone, de nem sikerült megfejtenem a titkot. A képességet felfedő cikk amerikai blogon jelent meg, rossz tapasztalat eredménye, hogy nem vakon lefordítom és közzéteszem, hanem kipróbálom. És akkor szoktam így járni, ahogy most. A cikkben mindegy, hogy BA226 vagy BAW23T vagy British Airways 226 szöveget küldök sms-ben, mindegyik megbökhető linkké lesz. Nekem nem, nekem csak a British Airways 226 lesz hivatkozássá, csak ennél kínálja fel a középső képen látható Preview Flight parancsot az iPhone.
Az első képen látható, hogy próbáltam Wizzt és Ryanairt, de csak az utóbbi teljes megadásával jártam sikerrel (kis ikonok az első és második kép közt általam, ezek jelzik a funkció aktivizálódását vagy szunnyadását).
A harmadik kép alján látható két pont azt mutatja, hogy lehet "legyinteni", legyintés után a járat holnapi vagy legközelebbi elérhetőségét látjuk.
A Flightradar24 alkalmazással leellenőriztem, hogy az adatok valós idejűek. Több, sok órás késésben levő járatot, töröltet kerestem, amelyik link lett, annál az adatok helyesek voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése