2023. október 24., kedd

Kitöröltem, mégis tudja! avagy Mail a Macen

Szerintem mindenkivel előfordult, hogy Mailt használva Macen valakinek egy korábbi címére küldött emailt. Bosszantó, de hogy fordulhat elő? Oks, nem ellenőriztem le, hogy jó mail címet dob fel a Mail, miért is kellene ellenőriznem? Hiszen kitöröltem András előző céges email-címét a Kontaktokban, a Mail mégis oda akarja küldeni az emailem!
A Kontaktokban jól látható, hogy Andrásnak egyetlen email-címe szerepel, a @ringier.hu végződésű. (Igen, ez nem az otthoni mailje, de ez most lényegtelen.) Megnyitva a Mailt, a menü sorból Ablak > Korábbi címzettek parancsot kiadva látom, mire emlékszik a Mail. Rákeresve a megfelelő Andrásra, ezt találom:
A kis huncut! A Mail emlékszik András régi emailjére, amit utoljára tavaly júliusban használtam. Grr. Egyáltalán nem barátságos ez, de a megoldást nyújtja egy email cím végleges elfelejtésére. Kijelölve egy vagy több email-címet azok kitörölhetők vagy a Kontaktokba átküldhetők. Sajnos nincs mód innen a címek kimentésére, kijavítására és visszatöltésére. Hiába tudom kijelölni az összes email-címet, kimásolni már nem hagyja a Gonosz Almalap Mail.
Egy másik jól kitakart részletet mutatok a Mailes címlistából. Látható, hogy sok mail-címhez nem tartozik név, ezek jellemzően nincsenek a Kontaktokban. Az előző ábrán a Kontaktokban létet mutatja a név előtti kis fej ikon.
Ez a kettős nyilvántartás – Kontaktok és Mail –, félig összekapcsolva, már évtizede a macOS sajátossága, ideje lenne kicsit barátságosabbá tenni, Apple!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése