2019. szeptember 18., szerda

Biztonságos Apple ID használat

Három perc alatt leellenőrizzük, hogy az elvártaknak megfelelően biztonságban van-e az Apple ID-d! Azt feltételezzük, hogy nem a kutyád neve, nem a születési évszámod a jelszavad. [A bejegyzéshez tartozó képek a blogon biztos láthatók.]


Macintoshon Rendszerbeállítások > iCloud > Fiókadatok > Biztonság. A párbeszédablak alján tudod bekapcsolni a kétlépcsős hitelesítés módot. Általános elvárás ennek használata. Azért kétlépcsős, mert két eszköz (vagy egy meg az ujjad) kell hozzá.
Akkor én miért nem használom? – Gonosz Almalap dühöng I.
Mert nincs annál szebb, mint amikor ellopják/elhagyod a telefonod, és a legközelebbi számítógépen belépnél az Apple ID-del, hogy letiltsd a készüléket, de ... a másik eszköz, amire a kód megy, ugye nincs nálad. Ennél kevésbé fájó verzió az, amikor nincs nálad, mert otthon hagytad, vagy csak lemerült a telefon. Szerintem azért is szülték meg a kétlépcsős belépést, hogy azok védjék azokat, akiknek máig
"1234" a jelszavuk. Én meg úgy gondolom, hogy Darwinnak igaza volt.
Biztonsági kérdések – Gonosz Almalap dühöng II.
"Hol volt az első randid?" "Milyen volt az első kocsid?" Ismerős kérdések. Arról most nem írnék, hogy milyen vidám adatgyűjtés ez az adott cég részéről (Nem! Nem! Az Apple, Google, Facebook soha sem gyűjtene, de ha gyűjtene, akkor anonim, de ha gyűjtene, soha sem adná ki, de ha kiadná, akkor ... bla bla marketing bullshit). Ráadásul – tapasztalat – sokan az ilyen válaszokat építik be a jelszavukba: vö. kedvenc háziállatod. Én, ha elkerülhetetlen a válaszadás, akkor értelmetlen válaszokat adok: "egy", "kettő" – bármi is a kérdés. Az ellenőrzés úgyis az, hogy adott karaktersorozatra, kérdésre, én megfelelő karakter sorozatot, válasz, gépelek-e. Lehetne ezt pastu vagy arámi vagy ómagyar nyelven is. Plusz. Amíg rendes választ adtam, akkor sem emlékeztem a válaszra, ezért lett képernyőkép mentés. Plusz-plusz. Az Apple is háromnál több kérdést pörget, de a Biztonsági kérdések cseréjénél vagy megadásánál csak hármat cserélek. Így legutoljára másfél óra volt, mire megkaptam azt a három kérdést, amire tudtam is a választ.

Böngészőn át belépve az iCloud.com szájtra a Beállításokat választva látjuk, hogy mennyi tárhelyünk van az iCloud felhőben. És látjuk, hogy mely eszközök használják az Apple ID jelszavunkat.
Miért jegyzi meg, ha annyira védeni kell – Gonosz Almalap dühöng III.
A Mac, ha kérjük, megjegyzi az iCloud.com belépési jelszavunkat, azaz az Apple ID jelszót. Ha ez annyira, annyira védendő: lásd ezt a bejegyzést is, akkor ez nem túl jó ötlet. Ha más hozzáfér a gépünkhöz úgy, hogy az aktív, akkor klikk és klikk, és már eléri ezt a felületet is. Én nem engedem, hogy bármelyik eszközöm tárolja azt a jelszót, amivel el lehet szakítani tőlem.

És kiválasztva bármelyik eszközt, azt törölhetjük az Apple ID-nkról. Érdemes a régi, nem használt, elhagyott eszközöket törölni. Az ellopottakat pedig kötelező, miután aktiváltuk az eszközről történő teljes adattörlést. Az Apple ID-s eszközeink félig nyitott kapuk az adatainkhoz: a leveleinkhez, a névjegyeinkhez, a fájljainkhoz, a fényképeinkhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése