2012. szeptember 18., kedd

Megnyithatatlan iWork fájl (frissítve)

A minap a fenti üzenetet kaptam, amikor egy tanácsadás során szerettünk volna egy Numbers állományt megnézni, a fájl megnyithatatlannak bizonyult. Hogy ez rossz, az nem kérdés. Ami rosszabb, hogy nincs backup. Azaz, van backup fájl, köszönhetően a Lion és a Mountain Lion varázslatos automatikus mentés funkciójának.
Csak épp az előző verzió, kvázi backup, elővételéhez meg kellene tudni nyitni a fájl, ami megnyithatatlan. Igen, persze, ha lenne Time Machine, akkor annak segítségével tényleg meg lehetne nyitni a korábbi állapotokat anélkül, hogy meg kellene nyitni a fájlt (ami megnyithatatlan). Igaz, a korábbi verziókban volt biztonsági mentés - legalábbis a magukra valamit adó programok esetén volt. Igaz, ott az iCloud - bár avval semmire sem megyünk, sőt, ha pechünk van, akkor a meghalt fájllal sikerül az összes elérhető korábbi verziót felülírni.
Marad a térdre, imához.
Vagy a kézi biztonsági másolat készítés. Esetleg Automator rutin írás, amely Folder Action (mappa-alkalmazás) formájában segít. Ja, ez sem, hiszen Mountain Lion alatt ez sincs (vagy én nem találom nagyon...)
Maradt tehát a Duplicate és Mentés... szép!

Frissítés: Van Mappaalkalmazás, csak én nem találtam nagyon, kösz Ark. Lásd hozzászólások!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nekem van Folder Actions 10.8 alatt, mappára ctrl-klikk > Services > Folder Actions Setup... vagy a Finder > Services menüje alatt szintén, hacsak nincs kikapcsolva a System Preferences > Keyboard alatt a Shortcutoknál.

Ferenczy Gábor írta...

meglett. kösz. no comment.
Ez nagyjából olyan, mint amikor egy nyomatón mindent kicseréltünk, csak azt nem néztük meg, hogy a 220-ba be van-e dugva.

Megjegyzés küldése