2016. június 27., hétfő

Pár szám a magyar Apple Premium Reseller világból

Egy korábbi jól sikerült bejegyzés kedvéért már kigyűjtöttem számos adatot a hazai APR-ekről. Az APR (Apple Premium Reseller) az Apple egyik értékesítési csatornájának adott szintet elért tagja, itthon ilyen minősítésű üzleteket csak az iStyle és az iCentre üzemeltet. Jó tudni, hogy az Apple-nek nem csak ez az egy értékesítési csatornája van, a nagy elektronikai áruházak például a cupertinoi cég másik csatornáján kapnak árut (és árat), a független és egyéb kereskedők hadáról, mint például mi magunk is, nem is beszélve.

Árbevétel, eredmény
Az iStyle-ről és az iCentre-ről az adatokat a nyilvános mérlegadatokból gyűjtöttem ki. Mindenkinek jogában áll szöszögni, hogy egy vállalkozás olyan pénzügyi képet mutat magáról, amilyet a könyvelője kihozni képes, de. A két cég mérlegeit nemzetközileg elismert könyvvizsgáló cégek auditálják.
Az első grafikon mutatja, milyen brutális robbanás történt az értékesítésben 2012 óta. Az iStyle megugrásához hozzájárult, hogy 2013. szeptemberében átvette az XMS két boltját HAndrással, dolgozókkal együtt. Az iCentre is azon a nyáron váltott tulajdonost. Úgy tűnik, az iStyle hat üzletével jobban teljesít, mint az iCentre a hárommal. Egyébként 2013 óta nincs Budapesten kívül iStyle bolt, sem más APR üzlet.

Az iStyle jó teljesítését némileg segít megérteni az ex-Starking iCentre nagy negatív üzemi eredménye. Mivel ez nem pénzügyes blog, és pláne nem oknyomozós, így itt nincs megfejtésünk erre a mélyrepülésre.

Így változik a világ, lesz az APR egyre inkább iStyle befolyásoltságú. Látható, hogy az iStyle-XMS össze után a két cég forgalma nem csak összeadódott, de további piacot is elhappoltak az iCentre elől.

Szelet
Mielőtt azt hinnéd, hogy már érted, mekkora a hazai Maces piac, és ki kicsoda, szólunk, nem, ez az írás csak az APR-ekre vonatkozott. A pár kisebb viszonteladó a mérlegeik alapján még egy pár száz milliós forgalmat tesz ehhez hozzá. Ám a nagy áruház-láncok, webes értékesítés - beleértve az Apple saját webboltját is - nem ad számokat. Így csak érzés alapján mondhatjuk, hogy bármilyen dinamikusan is nő az APR-ek forgalma, a teljes hazai Mac piacon, amely még dinamikusabban nő, egyre kisebb szelet jut nekik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése