2021. augusztus 11., szerda

Mac, fotók, megosztott mappa, ingyen ebéd*

Pár napja örvendtem, hogy a Megosztott mappák használatával milyen jól megoldható a Részleges fénykép-szinkronizáció iClouddal. Annyira örültem a megoldásnak, hogy nem próbáltam ki, hanem egyből megosztottam. Ha teszteltem volna, nem lett volna olyan széles mosoly az arcomon. A szinkronizálás természetesen működik. De.
De a képek a Macen (sem) kerülnek be az eszköz képei közé – jogosan, hiszen felhős megosztás képei. Ezért a képek automatikus feldolgozása sem működik. A megoldás roppant egyszerű, a Megosztott mappából a képet át kell húzni a Könyvtárba. Ám ez nem mozgatás, hanem másolás, a kép a Megosztott mappában is megmarad – nagyon helyesen. Ha csak az adatszinkronizáció uralása végett magunkkal osztjuk csak meg a képeket, akkor nincs más dolgunk, mint a kép Könyvtárba húzása után a Megosztott mappából törölni kell – figyelem, a kép "lementését" az összes eszközön kézzel kell megtenni, kivéve azt, amelyen létrehoztuk, ott a Könyvtárban keletkezett, ott meg is maradt.
A kép bal oldalán, az Oldalsáv a fontos. Legfelül a Könyvtár, ahová a képnek kerülni kell, ha használjuk a Fotók kép-rendező eszközeit. Olyasmiket, mint alatta a Médiatípusok, vagy a lejjebb lévő, de már nem látható Saját Albumok.
* Nincs ingyen ebéd. A címért elnézést, de (1) utálom a tíz soros címet, (2) ez meg olyan, mint ha tagek lennének.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése