2021. augusztus 23., hétfő

Szövegből táblázat, táblázatból szöveg – Mac-en

Elő-előfordul, hogy a fenti két feladat egyikét kellene elvégezni Macen. Mi most a Jegyzetek és a Szövegszerkesztő alkalmazásokat használjuk, de ezernyi más megoldás is létezik.
Jobbra a forrás, a Nautiliusról szóló Wikipédia szócikk. Kijelöltem majd kimásoltam (command+C) a táblázat első pár sorát. A balra megnyitott Szövegszerkesztőbe először simán beillesztettem (command+v vagy Szerkesztés > Beillesztés) a másoltakat. Az így nyert táblázat szerkeszthető, átírható. Kijelölve a táblázat egy részét a Formátum > Táblázat további táblázat-szerkesztési lehetőségeket is kínál.
A sima beillesztés alá pedig a Szerkesztés > Beillesztés és a stílus egyeztetése paranccsal másoltam be a wikis táblázat részletet. Ekkor csak a szöveg "jön át" és felveszi a másolás helyének stílusát, ebben az esetben a sima szöveg kinézetet. Hurrá!

Egy másik táblázatot a Jegyzetekbe másoltam át az előzőekhez hasonlóan, először csak simán beillesztve, másodjára pedig stílus felvétellel. A Jegyzetekben a táblázat táblázatkezelőben megszokott módon viselkedik – a Szövegszerkesztőben meg szövegszerkesztőben szokott módon. Ha csak egy mezőny szöveget jelölünk ki, akkor a Formátum > Átalakítás szöveggé parancs a táblázatból szöveget generál – nem nagy kaland, de hasznos tudnivaló.
A teljes táblázattá alakítandó szöveget kijelölve a Formátum > Táblázat parancsot kiadva kapunk táblázatot. Feltéve, hogy rendesen használtuk a tabulátort. Sajnos a Jegyzetek nem képes a nem látható karaktereket – és a tabulátor ilyen – megjeleníteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése