Az előző bejegyzésben szó esett az iSchoolról – nem álltam meg, hogy ne nézzek utána, mi is ez. Értelemszerűen – miért is – amerikai kezdeményezés, amelyben az általános iskolákat akarják ellátni hordozható Mac–kel és iPaddel, így biztosítva – minden más lehetőség mellett – hozzáférést az App Store alkalmazásokhoz, az iTunes U tananyagokhoz és az iBook könyvekhez. (Az iTunes „U” betűje a universityt, az egyetemet jelöli. Még mi, korlátozott iTunes Store hozzáféréssel bírók is elérjük az iTunes U anyagokat – érdemes végignézni, hogy szinte bármilyen egyetemi tárgy előadás–sorozatát letölthetnénk, megtanulhatnánk. És az egyetemek nem félnek közzétenni az anyagokat – a diákok ettől függetlenül, vagy épp ezért, jelentkeznek az egyetemre, bejárnak az órákra.)
A „Cult of Mac” interjút is készített az iSchool egyik vezetőjével. A Brayden Wardrop bemutatta iskola nyolcadikosai – közel ötszáz tanuló – kapják az iPadet, mindenkinek jut. (A szülők vállalják az anyagi felelősséget az iPadért. Az iskola leírást ad át, mit szabad és mit nem, tenni az iPaddel. Például tilos vízzel, nedves ruhával vagy mosogatószerrel letörölni a kijelzőt. És tilos az iPadet hóba temetni. Ejha!) Az Apple csoportos licenszét megvéve vásároltak négy Macbook Pro–t és Bretford Syncing Cartot (ezt nem magyarázom, itt a link!) Az iSchool–lá válás költségét az iSchool alapítvány támogatja, a bemutatott iskolára nagyjából egymillió dollárt költöttek (250 millió forint). Az Apple eszközei – iPadek, iMac labor, tanári Macbook Pro–k, Mac Pro szerver...) csak egy része a projektnek, az összegből fizették az előzetes felmérést, a képzéseket, betanításokat, a szükséges új biztonsági rendszert, a teljes számítógépes hálózat felújítását, az iskola weblapjának megújítását – legyen lehetőség a távtanulásra.
„Az iSchool magán– és köziskola számára is elérhető. A jelentkező suli számára az iSchool–lá válás státuszt ad, ami megmutatkozik a jelentkezők emelkedő tudásszintjében illetve megmutatkozhat a nagyobb árbevételben (fizetős iskola esetén nő a tandíj, ami nem kétfillér). Az iSchool–ság olyan fantasztikus lehetőséget kínál, amelyet megragadó iskola a XXI. századba jut, új távatok nyílnak meg számára az egyénre szabott nevelésben, a kommunikációban” – próbálja összefoglalni a lényeget Wardrop.
Az iPad konkrétan olvasó–könyv, az iskolai tankönyveket kivétel nélkül iPadesítették. A korosztálynak megfelelően kerülnek a gépre oktatási alkalmazások (math bingo, Math Ninja, Solar Walk and Elements). Természetesen használjuk az iPadeket fotózásra, zenélésre, filmkészítésre, számos tanulónk fogott blogírásba. A tanárok Doceri (kakaó–biztonsága nem ismert) okos–táblán dolgoznak, a tanulók képesek a tábla anyagát saját iPadjükről módosítani, elmenteni.
Wardrop végül arról beszélt, hogy – természetesen – le kellett küzdeni némi ellenállást, a technika ilyen mértékű alkalmazása nem mindenki számára egyformán elfogadható, érthető. Voltak, akik csak az ismeretlen technológiától való félelem miatt ellenezték az iSchool–lá válást – őket az alapos képzések meggyőzték. Néhány szülő viszont másik iskolába iratta át gyerekét. De az átállás megtörtént, a szülők megszerették az iSchoolt. Talán azért is, mert ha kívánják, percre pontosan meg tudjuk mondani, melyik gyerek mire használta az iPadjét.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése