2011. szeptember 13., kedd

iPad Numbers, a felmérő-eszköz 2.

Az előző írásban a felett örömködtem és keseregtem, hogy a két Numbers - Maces és iPades - nem túl együttműködő, pedig milyen kellemes felmérő eszköz lehetne az iPad a Numbers-zel, lásd "form" adatbevitel. A "form" a táblázat egy-egy sorát jeleníti meg, mindig csak egyet, és amit oda beírunk, az bekerül a táblázatba.
Ez jutott eszembe a mi nap, amikor sikerült a CIB bankos kivonatokat Numbersbe átgyűrni, ami ugye egy másik bejegyzést generált. A form áttekinthetősége miatt arra gondoltam, hogy a táblázatos banki adatokat form nézetben tekintem át. De bökdöshettem én a "+" jelet, hogy új fület létrehozva a "New Form"-ot válasszam, legördülő menü nem volt sehol a választáshoz. Help. Lokálisan. Neten. Apple-nél. Máshol. Microsoftnál. Mind azt írja, bökj a "+" jelre és kapsz egy menüt, "új oldalt vagy új formot szeretnél" választással. Nem, nem és nem. Ilyenkor általában az alkalmazás megy a kukába - bár biztos neki van igaza, de mégis.
Szépen, pontról pontra, betűről betűre elolvasva a helpet (bármelyiket - hahaha), sikerült formot generálni. Amit csak úgy lehet, hogy egy sheeten (iPad Numbers) a fejlécet elkezdem kitölteni, majd jön a "+", és kiválasztom a "New Form"-t. Ha egy árva adatsort beírok, akkor már nem megy. (Tehát csinálok egy üres táblát, belekopizom a banki tábla tetejét, kreálok egy formot, majd kiválasztom és kimásolom - na, ez sem zizi, bambi, körhinta - az adatokat, és azokat is átmásolom az új táblázatba. Szerinted szeretném ezt használni? Naponta új banki adatokkal?)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése