2021. február 5., péntek

Új kedvencem a Macen: Jegyzetek (Notes)

Megkedveltem, egyre többet használom, amióta "felfedeztem", hogy minden eszközöm megosztásából elérhető. Korábban úgy használtam, mint egy klasszikus eszközt, megnyitottam, és beleírtam, amit akartam. Egy éve vagy kettő, van az három is, amikor az Apple bővítette a Jegyzetek tudását (2015 – El Capitan - ó, ó 1/2), alkalmassá lett képek, webcímek tárolására is. Ez önmagában kevés lett volna, ha mindig mindent kopi-péjsztelni, másolni kell a Jegyzetekbe. De – szintén jóideje – a megosztás menüben, ikon alatt is megtalálható a Jegyzetek. A megosztás ikon pedig szinte minden alkalmazásban van – kivéve Insta.

Képaláírás helyett: Kis optimistaként utazási ötleteket gyűjtöttem 2019 év végén, hogy aztán úgy hiányozzon az utazás, mint egy falat kenyér, amikor a négy falat nézhettem tavaly meg idén.

A Jegyzetek azért nagyon jó, mert iOS eszközön is működik, csak azonos Apple ID-t kell használni és minden eszközön, mondom: minden eszközön, engedélyezni a Jegyzetek szinkronizálását. Így, ha ott olvasva, nézelődve találok valami megjegyzésre érdemest, egy kattintás a megosztás ikonra (kis négyzetből felfelé mutató nyíl), és máris mentem. Nem írok hozzá, nem kínzom magam értelmes cím adással. Majd a Macen, amikor megnézem, mi a "termés", akkor rendet teszek.


Az első kép Macen, a másik kettő iPaden készült. A Macen, ahogy látható, tudom alapszinten rendszerezni a Jegyzeteket. Én ezt is Macen végzem, létrehozáskor macerás, sokkal könnyebb Macen.

A képeket képként menti a Jegyzetek, a weblapokat pedig címmel, tehát nem a tartalmuk kerül a Jegyzetbe, csak egy link, de olyan Macesen: előnézeti kép, webcím. Rákattintva visszajutsz a mentett oldalra – ha csak ki nem törölték vagy meg nem változtatták a tartalmát.

Annyira egyszerű a jegyzetek használata, hogy amíg korábban néha emailen küldtem el magamnak tabletről Macre vagy vica versa az infókat, most teszem be Jegyzetbe. Tényleg három kattintás: megosztás ikon – egy, Jegyzetek kiválasztása – kettő és mentés – három.

És ez még mind semmi: Mac Jegyzetek nézetei, megosztása és nagyon megosztása Akkor írtam, most használom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése