2021. február 19., péntek

Mac Jegyzet rejtett tudás, avagy az újszülött pap esete

Jó pap holtig tanul és egy újszülöttnek minden vicc új. Tegnap reggel mindkettő igaz volt rám, bár nem voltam újszülött pap. Az iPhone Jegyzetek/Notes képes "szkennelésre" is (Doksi szkennelés iOS Jegyzetekkel), ami inkább fotózást jelent. De. Beszkenneltem pár számlát a könyvelőnek iPhone-nal, majd megnyitottam a Jegyzeteket Macen. A szkennelt anyagra kattintva ezt láttam:

Egyrészt a kis huncut Jegyzetek beleolvasott a szkennelésbe, onnan tudta, hogy "Mobilszolgaltatasok szamla" az. Lenne szövegfelismerő (OCR) a Jegyzetben? A netes utánakeresés szerint 2019. szeptembere óta lehet, ez a legrégebbi erre utaló bejegyzés. Az Apple oldalán, a Maces és iPhone-os Jegyzet Segítségében nincs szó erről. Felismerni csak a szöveg első sorát ismeri fel – reménykedjünk. (Aki nem akar várni, annak: iOS OCR, szövegfelismerős szkennelés iPhone-nal, iPaddel.
A másik "vicc", mai tanulásom is a képen látható, ez a szkennelt anyag fekete-fehérré vagy (több mint félszáz) szürke árnyalatossá tételének lehetősége. Néztem a Megtekintőt/Preview, amelynek ez az ablak szűkített változata, de ott sem találtam meg ezt a hasznos ikont. Ha lenne ilyen parancs, akkor nem lenne szükség erre: PDF fekete-fehérré konvertáló szolgáltatás írása két perc alatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése