2021. március 22., hétfő

macOS Big Sur UI, UX

Az új dizájnú oprendszer, ahogy már írtam, elsőre mindig szokatlan, az ember visszavágyja a régit – bezzeg a mi időnkben!. Lassan megszoktam már az újat, ám ahányszor meglátom ezt a két párbeszédablakot, mindig kényelmetlen érzésem támad.
Előrebocsátom, nem vagyok UX (User Experience) designer, azaz a felhasználói élmény megtervezéséért felelős szakember, még csak egy YouTube videót sem néztem meg erről. Az UX tervező feladata az, hogy az alkalmazás használója úgy érezze, mindig minden a keze alá kerül, az alkalmazás érte van, és nem ellene. Nem leküzdendő, hanem jó használni.
Az UI a felhasználói felület (User Interface). A képen látható két ablak hökkent meg. A baloldalin egymás alatt van a Mentés és a nem mentés gomb. Elég csak tíz pixelt csúszni az egérrel, és pont fordítottja történik, mint szeretnénk. Elismerem, elegánsabb az ablak ilyen szép keskenyen, de nem a szépsége a fontosabb.
A jobb oldali teljesen rendben van a fentihez képest, a két ellentétes gomb között vagy kétszáz képpont is van. A Mégsem megkattintása esetén maximum újra meg kell ismételni a bezárás parancsot, ez normális. Ami nem tetszik, az a Törlés felirat randa vörös színe. Szerintem túlzás. Ahogy az előzőnél nem figyeltek a felhasználóra, itt átestek a ló túloldalára. Megnéztem más szín használata esetén is (Rendszerbeállítások > Általános), mindig vörös a Törlés. Még piros szín választása esetén is – ami igazán nem következetes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése