2021. március 8., hétfő

Safari beállítások Big Sur alatt

Igen, az utóbbi napokban váltottam Big Surra, pontosabban megjött az M1 Mac – igen, piszok gyors. A következő hetekben a testre szabásáról írok pár bejegyzésben. A Safarival kezdjük.

Az Apple-nek van egy elképzelése, hogy a felhasználónak milyen ikonokra van szüksége az ikonsoron, és van nekem is, a kettő nem fedi egymást. De szerencsére az ikonsort testre lehet szabni. A helyzetérzékeny menüt előhívva - két ujjal tappintva (jaj!) vagy kontroll+egér az ikonsor azon részére, ahol nincs semmi – érjük el az ikonsor módosító parancsot. Ez szinte minden Apple alkalmazásra igaz, és sok nem Apple alkalmazásra is. Használjuk, tegyük könnyebbé az életünket!
Velem gyakran előfordul, hogy egy weblapot megosztok másokkal, néha mailben is. Ezért kitettem a megosztás ikont (dobozból felfelé nyíl – bár lehet, hogy eredetileg is kint volt), és kitettem a mailben küldöm el az oldalt parancshoz a levél ikont is. Ez utóbbival egy lépést spórolok weboldal levélben történő megoldásakor. Jobb szélre kitettem a plusz ikont, ez ad új fület. Korábban ez a tabok sorában volt, most nem ott van, én meg megszoktam, ott keresem, így nem kell messze mennem.
A bejegyzés írásának idejére kitettem a webhely beállításai (fogaskerék), a kezdőoldal (sok pötty és az Előzmények ikont (óra). Figyelem, a kezdőoldal és a kezdőlap két különböző dolog, az oldalra mindjárt mutatok egy példát, a lap pedig a házikó ikonra (nincs kint) megnyíló oldal, amelyet az Safari > Beállítások > Általános párbeszédablakban lehet megadni)

A kezdő oldalon megjelenő tartalmat az oldal jobb alsó sarkában levő ikonra kattintva lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése