2019. október 9., szerda

Miért nem telepítem azonnal az új macOS-t, a Catalinát?

Augusztusban Catalinákról szólt a blog: könyv, csillag, római, falu, repülő, öntet és gyilkosság. És persze a névadó szigetről. Én is várom már, hogy letöltsem, telepítsem és megírjam, hogy miért szeretem – remélem, a miért nemre nem lesz példa.


Miért nem telepítem azonnal az új macOS-t, a Catalinát?

Mert nem vagyok szoftver-fejlesztő. Ha fejlesztő lennék, akkor lenne külön Macem, amin már a fejlesztés alatt hozzáférhetővé tett Catalina verziókat is használnám. Tenném, mert így lehetnék a legfrissebb, legfelkészültebb, legokosabb és talán egy ici-picit gazdagabb is.
Mert láttam már karón varjút. Bár a gondos fejlesztők számtalan módon tesztelik a szoftvert, soha nem tudnak olyat tenni a géppel, amire egy felhasználó képes. A korai verziókat azért is adják ki a fejlesztőknek, hogy azok is nyúzzák. Nekünk, egyszerű felhasználóknak, nem muszáj az élvonalban lenni, bőven ráérünk egy-két hónap késéssel feltenni a Catalinát. Ezalatt, ha van kisebb, netán nagyobb hibák, azt az Apple kijavítja.
Mert más kárán tanul az okos. Mindenki használ egy-két spéci alkalmazást, letöltőt, konvertert, ilyen-olyan szoftvert. Hogy ezek hibátlanul működnek majd az új operációs rendszerrel, a Catalinával, azt senki sem garantálja. Engedjük meg türelmetlen embertársainknak, hogy helyettünk teszteljenek. Ha minden ok, akkor mi is frissíthetünk.

De. Szerencsére van egy MacBook Airünk, amit oktatásra használunk, na, arra mihamarabb felkerül a Catalina. De nem a munka-Macre, nem kollégáim naponta használt Macjeire.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése