Évről évre megnézzük, az elemzők mire tartják az Apple egyes termékeit, mekkora értéket tulajdonítanak az iPodnak, iPhone-nak vagy iPadnek. Idén - két nappal a Macintosh harmincadik születésnapja előtt - ismét elvégeztük feladatunk, az eredményeket két grafikonon mutatjuk be.
Ezen a kicsit szétcincált grafikonon látható, hogy az Apple-nek tetemes a készpénz hányada - 23 százalék, balra fent. A cég értékének majdnem felét az iPhone adja, bő tizedét pedig az iPad. A készpénz, ahogy ezt ilyenkor mindig elmondjuk, nem egyszerű OTP bankbetét, hanem olyan értékpapírok (is), amelyek egy-két hét alatt pénzzé tehetők.
A második grafikonon már nem tüntettük fel az Apple készpénz-állományát, így jobban látható, hogy megtörni látszik az iPhone "mindent visz" trendje, bár a közel ötven százalékos részarány azért több, mint meghatározó. Az eltűnő asztali Mac, AppleTV és a tizennégy évvel ezelőtt (zenei) forradalmat robbantó iPod vonallá zsugorodott. Az iPad szép szeletet harapott ki magának, főként az előbbiek rovására. A csíkokból ítélve (meg a számokat látva) a mobil Macek tartják állásaikat az iPaddel szemben, amíg az Apple szoftverek és szolgáltatások magukhoz mérten erőst megerősödtek.
Még egyszer, a grafikonokon az elemzők egyesített véleménye látható arról, hogy az Apple melyik üzletrésze mennyire értékes a cégen belül - és az alsó grafikonról lehagytuk az Apple készpénz-állományát, így a valós értékekhez a lenti számokat 0,8-cal kell, lehet, illik szorozni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése