2018. július 11., szerda

Logó iMovie-val

Számtalan oka lehet annak, hogy szeretnék olyan kis logót tenni az iMovie-s remekünkbe, mint amivel a csatornák azonosítják magukat. Természetesen nem lehetetlen, némi előkészület szükséges.

Kattints a képre az eredeti méretért!

Első feladat a mozi összerakása, elsőre az ebben a postban szereplő egyszerű mozival érdemes a logo használatot megtanulni. Behúztam a gyönyörű budapesti óriáskerekes time-lapse videóm (1) – ez bármilyen videó lehet, természetesen. Logótól függetlenül kicsit stabilizáltam (2), mert a fához támasztott iPhone mozog, ellentétben az állványra helyezettől. A klip elé (3) és mögé (4) feketéből átmenetet helyeztem. Ezzel kész is volt a logóra váró filmem.
A logó valójában egy másik klip, amit az első fölé teszünk iMovie-ban (5). A klip persze lehet fénykép vagy kép is, nem kötelező videót behelyezni. Akár klip, akár kép, az oldalarányai 16:9 kell, hogy legyen a hozott anyagnak, különben az iMovie kiegészíti vagy levágja vagy megküzdhetünk vele... Egyszerűbb a 16:9-re figyelni, mint iMovie-ban küzdeni. A képen (6) látható, hogy a kijelölés 16:9-es.
De mit tegyünk, ha a logónk nem 16:9 oldalarányú? Ebben az esetben is .png formátumot érdemes használni. Ebben a formátumban lehet "üres" része a képnek, ahogy az én esetemben a Macademia logo jobb és bal széle (6). Sőt, akár ki is lehet lyukasztva (logó dizájnerek most fogják a fejüket), ahogy az én "MA" betűim ki vannak (nagyon kivannak).
S lőn logó
Amikor a logós klip a kiválasztott (5), akkor használhatjuk a Videóátfedések ikonnal megjeleníthető menüt (7). A Videóátfedések > Kép a képben paranccsal (8) lesz a betett logó csíkból logóra emlékeztető megjelenés. Az Átmenet stílusának kiválasztása opciónál adhatjuk meg, hogy a logó áttűnve vagy felnagyítódva jelenjen meg, mellette ezek időzítése (9). Ennyi a logó, nem több.
Hogyan mozgattam a logót? A lenti szerkesztő sávon durván 0:01-re álltam a lejátszófejjel (odakattint, ahol a zöld 10), a logó volt kiválasztva. A jobb felős ablak bal szélén a három pöttynyi ikon középsőjére – Új kulcsszó hozzáadása a lejátszófejnél (11) – kattintva rögzíthetjük a logó pozícióját. Ezt a videó vége előtt egy másodperccel (12) megismétlem, előtte persze áthúztam a logót, ahol ennél a képkockánál látni szeretném.
Három dolgunk maradt még: lejátszás, megosztás és örülés.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése