2017. március 16., csütörtök

Megosztott munka Pages, Keynote vagy Numbers alkalmazásban

Egy dokumentum élete jóval cikk-cakkosabb annál, mintsem létrehozom, megírom és kész. Létrejötte után hol mailen megy tovább, hol felhőben válik sokak számára szerkeszthetővé, letölthetővé. Hozzáírnak és elvesznek belőle. A zokogó erdők bánatára kinyomtatják, hogy beszkennelhessék. A fentiek mind megeshetnek egy Pages doksival vagy Numbers táblázattal, netén egy Keynote prezivel is. Meg is osztjuk a megosztás módját!


A Macen Pagesben elkezdtünk dolgozni egy fantasztikus anyagon. Megosztanánk kollégánkkal. Nincs más dolgunk, mint az ikonsoron rákattintani az "Együttműködés" ikonra.


Ha le lett volna tiltva az iCloud Drive használata, akkor azt a Rendszerbeállítások > iCloud párbeszéd-ablakban aktiválhatjuk. Érdemes az iCloud Drive használatát azokra az alkalmazásokra korlátozni, ahol tényleg használni akarjuk.


Eldönthetjük, hogy milyen csatornán szeretnénk a doksit másokkal megosztani. Mi most az Üzenetek mellett döntöttünk.


Itt kell vigyázni! Ha azt szeretnénk, hogy csak és kizárólag az férjen a doksihoz, akit én nevesítek, akkor a jelölt opciót választom. Egy felhasználói leírást viszont úgy dobunk be a közösbe, hogy a linket, hivatkozást mindenki számára elérhetővé tesszük.
Még egy döntést kell hoznunk! Az, aki a doksihoz hozzáfér, belejavíthasson, vagy csak olvashassa – nem mindegy!


A doksi Barbinak megy. Írhatnék üzenetet is, de lusta vagyok, úgy is tudja, mi a feladat a Pages anyaggal.


És ott az üzenet és a letölthető fájl!

Ha szeretnénk követni, hogy ki mit javít, illetve a javításokat nem automatikusan elfogadni, vagy a megjegyzéseket kezelni, akkor a Maces Pages > Szerkesztés > Változások követése parancsot kell kiadni. Ezt követően a változásokról a Pages feljegyzéseket készít, amelyek, ahogy az a lenti képeken is látható, egyesével megtekinthetők, elfogadhatók vagy elvethetők. Nagyon jó, hogy ez a változás-követés is kompatibilis a Microsoft Word változás-követésével. Így nem jelent gondot az sem, ha a doksit valaki Wordben módosítja, a változás-követő követi őt is.


Az Együttműködés és a változás-követés persze külön-külön is használható. Ha csoport-munkában kell egy prezit előállítani, akkor hasznosabb, ha a netes Keynote-ot használjuk. Ekkor lehet, hogy a tartalomért felelős a tizenhatodik szlájdot írja, a dizájner meg a hetediken mazsolázik, amíg az előadó folyamatosan gyakorolva a teljes prezit használja. Ha viszont egy könyvet ír az ember, akkor jobb, ha egyszerre csak egy valaki dolgozik a Pages fájlon. Vagy az író, vagy a szakmai-, nyelvi-korrektor, szerző-társ... Ilyenkor jobb a fenti, verziókövetős, együttműködős megoldás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése