Az iPad bemutatása keltette hullámok csitulásával egyre könnyebb tippelni, mi lesz az iPad legfontosabb tudása, feladata, szolgáltatása.
Az egyik a bemutatón is jelentős szerepet kapott eKönyv lehet, az Apple sorra köti a kiadókkal a megállapodásokat. Az Amazon és más, az eKönyv bizniszbe már korábban belépett cégek pedig igyekeznek védeni állásaikat. Az iPad kapcsán sokat beszélnek az újságok - napilapok, hetilapok és magazinok - iPadesítéséről. A potenciális olvasók viszont számtalan blogon jelezték, számukra a mostani modellnek, az ingyenes netes elérésnek nem alternatívája a fizetős iPades. Van persze az a kritikus lap tömeg, amelynek fizetőssé válásával a 'fizetek érte, mert olvasom' modell lesz az erősebb - bár a mai tizen-huszonévesek nyomtatott sajtó fogyasztását (ez ugye ma is fizetős) figyelve a kiadók pirruszi győzelem aratására készülnek. És mindig lesz egy renitens kiadó...
A másik iPades terület a mozifilm, amelyről egyre több info jelenik meg. Úgy tűnik, hogy az épp szoftver frissített AppleTV több menetes kudarca ellenére sem tett le Jobs a filmnézési szokásaink megváltoztatásáról. Az iPadet egyre többen tartják alkalmasnak a filmnézésre - mondjuk az iPod nano képernyőjénél azért méretesebb a kijelzője. Kérdés persze az előfizetési, filmhez jutási ár, a neten 99 centes megoldások keringenek a szappanopera epizódok esetében. Ha arra gondolunk, hogy nem mindenki született hacker (a Gonosz Almalap keresi azt az angol tanárt, aki megmagyarázza, hogy a desperate miért született magyarul), így egy évad 3000 forint körüli összegért lenne megvásárolható.
Ha majd kézbe vehetjük végre, akkor megválaszoljuk a kérdést: mi az iPad küldetése.
1 megjegyzés:
Padra magyar!
http://jela.hu/?p=802
:-)
Megjegyzés küldése