(Nem vagyok szégyenlős, de hülye érzés, hogy valaki jó szívvel ajánlja munkáját, amellyel láthatóan sokat gürcölt, ám amikor megnézem, akkor keresem a szavakat, de nem azért, mert elállt a lélegzetem. Írjak róla? Ne írjak? Szépíteni meg nem fogok. A mi nap az Elmű–Émász alkalmazását nem dicsértem, a gyors PR–os – valódi dicséret – azonnal írt, hogy az, amit hiányoltunk: mérőállás megadás, lesz, csak éppen nincs és majd szól. Várom. Na, ezzel az alkalmazással is így legyen.)
Ki a célcsoport?
Első gondom maga az alkalmazás – ki a célcsoport? Az én összes volt és egyetlen jelenlegi barátnőm biztos nem, mert kapásból felsorolja az egymást követő üzleteket bármelyik általa rendszeresen látogatott plázában, utcában – áruval, árral és véleménnyel. Új plázában pedig szépen végignéz minden boltot. (Igen, az összeset, hiába látta ugyanazt két napja egy másik plázában, megnézi itt is, mert hátha. Igen, ezt én/mi soha meg nem értjük.) Elképzelhetetlen számára az, hogy ha piros valamit akar venni, akkor berobog a plázába, határozottan a Piros Valami boltba megy, ahol csak és kizárólag a piros valamit veszi meg és semmi mást – maximum negyedóra alatt. Egyéb vélemény szerint a plázában magukra hagyott és ténfergő férfiak vagy a műszaki cikkek környékén lelhetők fel, vagy a legnagyobb dekoltázsú ételt–itelt kínáló helyen. Nah, célcsoport.
Próbáltuk vízionálni a kezében iPhone–t szorító vásárlót, aki a plázák eligazító táblájára hajazó kis színes térképet vizslatva halad a kikeresett üzelt felé – alkalmazás ötletünk nem térképet lát az iPhone–on, hanem rózsaszín/világoskék nyilat, amely iránytűként jelzni, hogy merre, és egyre sötétedő színnel a közelséget (afféle hideg–meleg játékként).
Duna Plaza
Mostanság az AATC XMS Akadémiában dolgozom, ezért a Duna Plázát néztem meg az alkalmazásban. Kétszer is neki kellett futni, mert elsőre a wifi nem volt wifi az alkalmazás szerint, de ezt más alkalmazás is el szokta játszani.
Megtaláltuk saját magunk! Sajnos a webszájtunk nem a http://shoppingmall-guide.com, hanem a www.xms.hu/oktatas – de legalább www.xms.hu. Van telefonszámunk is, amely hamarosan nem lesz, így ide nem írom ki, de annyira létezik, hogy a Duna Plaza tudakozója ezt adja meg az érdeklődőknek, természetesen hibásan, mert ők nem az oktatási központ, hanem a bolt számára kíváncsiak. Ez a DP önálló megoldása.
Megkerestük a boltot. Az alkalmazás szerint a bolt (XMS) nem létezik, az üzlethelyiség nincs kiadva.
VIszont a régi helyén a bolt megtalálható. Igaz, hogy XMS Multimedia Shop Kft. vagy XMS APR lenne a becsületes neve, az XMS Apple miatt az Apple a jog mezején hadakozna. És bár a boltnak van nyitvatartási ideje, az nincs megadva. Költözni a bolt 2009. november harmadikán költözött.
„Az interneten keresztül frissülő alkalmazás...” – írja az alkalmazás készítő cég. Hát nem. Ha a neten fellelhető adatokból dolgoznak, akkor ilyesmi lesz az eredmény. Pedig a cégnek nem ez az első iOS alkalmazása.