A volt trafikos 'Kovács mama' például remekül tudta, hogy a szomszéd házban lakó Imre bácsi akárhányszor vesz egy pakk Munkást, rá lehet sózni - oké: értékesíteni lehet neki - egy újabb öngyújtót, mert úgy is elhagyja azokat. Ha Imre bácsi hétfőn jött, akkor még egy Népsporttal is gazdagabbá lehetett tenni a napját.
Kevés olyan hülye vállalkozó van, aki nem igyekszik megjegyezni, ki mit vett, kinek hány gyereke van és ki milyen állatot tart. Ahányan vagyunk, annyi féle képp tesszük. Akad, aki jegyzet-füzettel, akad, aki
CRM szoftverek
A feladatra, mindent tudni a vevőről egy helyen, számos szoftver is íródott. Mi most párról emlékezünk meg, segítendő azokat, akik most jutottak el cégfejlődésben ehhez a ponthoz.
- Bento - már nem
Mindenki tudja, hogy a FileMaker az Apple egyik legrégebbi és legismertebb leányvállalata. A FileMaker, mint program, alkalmazás-fejlesztésre való, ilyen alkalmazás lehet CRM megoldás is. (Igen, lehet a FileMakert direktbe is adatbázisok kezelésére használni, bár gyanítom, kevés HR-es, cégvezető vagy sales-es szeretne FileMakert programozni.) A FileMaker gyereke volt a Bento. A Bento tulajdonképp ráült a Mail-Reminder-Notes-iCal-AddressBook alkalmazásokra, ezek közös felületét adta, amely nem túl szabadon volt módosítható. Kis kínlódással egészen jó volt 500-1000 ügyfél kezelésére - viszont tavaly a FileMaker dobta a Bento-t. Ami pedig iPades, iPhone-os elérést is kínált. - Contactizer
Sokan ajánlották még a vonatkozó fórumon a Contactizert. A leírás alapján is versenyképes megoldásnak tűnik.
- Daylite
Az egyik dobogós alkalmazás, ha az ajánlások számát (és azok pozitív voltát) nézzük! A Macen-iPaden-iPhone-on is elérhető (Mac és iOS) program szintén a Maces, iOS-es alkalmazásokra telepszik rá. A Daylite is képes összeszedni, hogy adott féllel - AddressBook kontakt - mit levezetünk (Mail), mikor randiztunk (iCal) vagy milyen feljegyzéseket tettünk (Reminder/Notes), illetve mi történt (telefon, ütésváltás, rendelés, számlázás, felszólítás, felszámolás, behajtás, ajándékkosár küldés...) - ha azt feljegyeztük. És az előző mondat végi "ha" szócskát tessék pirossal bekarikázni (Gonosz Almalap: na, most hogy néz ki a kijelzőm!) - a CRM alkalmazások java csak akkor használható üzemszerűen, ha mindig, ismételjük: mindig mindent feljegyzünk. A vezetés közben bonyolított megbeszélést épp úgy, mint az utcáról történt gyors sms váltást. - Riva
Ha Exchange vagy Office 365 előfizetéssel élünk, akkor a Riva lehet megoldás. A Riva számos CRM rendszerhez kapcsolható - Salesforce.com, Microsoft Dynamics CRM, Oracle Sales Cloud, Oracle CRM On Demand, NetSuite, SugarCRM, Sage CRM, Saleslogix, GoldMine, de persze képes az OS X alkalmazások adatait is átszívni. Amúgy, általában, az átszívás után a CRM alkalmazások már nem is engedik levegőhöz jutni az OS X alkalmazásokat, így aki CRM rendszert néz, az figyeljen arra is, hogy a bevezetéssel elbukja-e a Mailt vagy az iCal használatát! - SAAS Salesforce
A Salesforce az egyik anyahajó a CRM vizeken. Például az Adobe is ezt használja, tapasztalom naponta, mint Adobe viszonteladó. Az Adobe implementáció csak annyiszor fakaszt könnyeket, gerjeszt géprombolási vágyat, ahányszor elém kerül - nyilvánvaló, hogy nem tudok róla sem szépet, sem jót írni. Az SAAS e monstrumnak könnyített változata, amelyet nemzetközi levelező-listákon sokan ajánlanak. A megadott linken 30 napos próbaverzióhoz juthatunk. - Sugar CRM
Két okból is szerepel a felsorolásunkban a Sugar CRM. Az egyik, hogy a fórumon szintén többen szóltak róla dicsérőleg. A másik ok, hogy ez az első CRM megoldás, amely weblapjának átfutása során szinte maradéktalan Google alkalmazás integráltságot találtam. - Upper
Természetesen számos hazai fejlesztés is megvásárolható, a netes felületen használhatókkal Macen nincs gond. Az Uppert azért emelem ki, mert annak a 6DS Idea vállalkozásnak a terméke, amely a Cipo mellett létező másik számlázó programot fejleszti, kínálja. Az Upper felülete magyar, hamarosan elkészül - a honlap szerint - a számlázóval való összenövesztés, illetve az iPades, iPhone-os elérhetőség.
A legjobb ötlet
A CRM rákfenéje - saját tapasztalat szerint az -, hogy az ember nem vezeti rendesen a találkozók, telefonok, bármik megtörténtét. A másik, a CRM szempontjából talán súlyosabb, az ügyfél-vesztés, amikor egy ügyfél kiesik a rendszerből, nincs indikáció megkeresésére. Erre a problémára a legjobb megoldást eddig - általunk ismert módon - az Ügyfélgyár kínálta (rákeresve a weben, látom, hogy kisebb háború dúl az "ügyfélgyár" kapcsán - ebből kimaradás a célunk).
A belinkelt bemutatón láttuk, hogy nem lehet elveszteni ügyfelet. Akármilyen bejegyzést is teszünk a CRM rendszerben - telefonáltunk, írtunk, ittunk -, meg kell nevezni, hogy mikor és mi lesz a következő teendő, és - tádámm! - ki a felelőse. A gép meg az adott napon rákérdez, megtörtént? Mi történt? És addig nyaggat, amíg választ nem adunk. A válaszban persze meg kell nevezni, hogy mikor és mi lesz a következő teendő, és ki a felelőse...
Act!
Az Act! szándékosan maradt ki a listáról, mert bár a régi OS alatt (7.5 meg ilyesmik) futott, OS X alá nem fejlesztették. Bár sokan írták a Fórumban, hogy no para, tessék WMvare futtatni - hát ne. Ezért Windowst feltenni nem érdemes, szerintünk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése