Kínában a külföldi cégek néha akkor is elefántként verik a porcelánt, ha meg se moccannak - ez a mondat angolul szebb lenne, mert angolul Kína és a porcelán szó azonos. Bár az Apple vezetője, Tim Cook rendszeresen megfordul a Föld legnépesebb országában, befektet kínai "start-up" cégbe (Uber kínai verziója), ez még nem jelent semmi biztosítást arra, hogy hol egy névhasználati vita miatt, hol meg csak, keresztbe tegyenek neki. És a számok is azt igazolják, hogy az Apple lecsúszóban van a bevételének nagyjából ötödét adó piacon.
Bár továbbra is az öt legnagyobb okostelefon forgalmazó egyike az Apple, de a harmadik helyről az ötödikre esett vissza. Ami még rosszabb az Apple-nek, hogy durván kétharmad annyi telefont adott csak el idén, mint tavaly, e közben a piac 13 százalékkal bővült. Az sem lehet vigasztalhatja a céget, hogy a Xiaomi, a "kínai Apple" még nagyobb visszaesést produkált. (A Gonosz Almalap szerint: sőt!)
Miközben az Apple Kínában küzd, mint malac a jégen, az indiai áttörés sem akar megérkezni, változatlanul 1-2 százalék közti az Apple részesedése a szubkontinensen. Ráadásul az indiai piac messze árérzékenyebb, mint a kivagyizó kínai.
2 megjegyzés:
Hja, nem minden az alma jel... Szeretem az Apple termékeket, de kicsit több innováció nem ártana. Kína egyébként is teljesen más piac, ember legyen a talpán, aki ott a csúcsra tör.
Innovációval lehet márka-image-t építeni, de a márka-image nem helyettesítheti az innovációt - ideig-óráig igen, de épp lejárt ez a türelmi időszak.
Megjegyzés küldése