A 2016-os internetes trendeket bemutató 213 szlájdos preziből válogattam ki pár dolgot, ami meglepett, vagy érdemes tudni. A bejegyzés nyomokban Apple-t is tartalmaz, és semmiképp se tekintsd a prezi összefoglalójának. (A prezit meg ezen a képzésen ajánlották, hogy jusson nekik is egy kis hírverés.)
1. Android vs. iOS eladás
A két meghatározó mobil operációs rendszer éves értékesítési mennyiségét szemléljük. Az iOS a 2009-es 14 százalékról tavalyra 16 százalékra bővült, ezalatt az Android felfalta a piac maradékát. Ráadásul az iOS eladások száma esik, az Androidosoké nő.
2. Azonnali üzenetküldés kontra közösségi hálók
Majdnem igaz, hogy minél később indult egy szolgáltatás, annál gyorsabban növekszik. A közösségi hálók, amelyeket a grafikonon a LinkedIn reprezentál, lassabban növekednek, mint az azonnali üzenet küldők. Miért? Egy másik, itt nem mutatott szlájdon a válasz: ha tíz másodpercnél(!) tovább kell várni a válaszra, akkor a felhasználó elhagyja azt, és esetleg, netán, talán visszatér. Erre jó példa az FB bejegyzés alatti "beszélgetés" összevetése a Messengeren folyóval.
A mostanában értékesíteni kívánt Twitter térvesztése is egyértelmű a grafikon alapján. Lentebb lesz majd egy szlájd a korosztályokról és felhasználói attitűdjükről. Azt figyelembe véve ez a grafikon még durvábban mutatja az üzenetküldők diadalát. És ebbe a csapatba akar az Apple a Messages / iMessage alkalmazásával bejutni (Aranybánya lesz-e az iMessage?).
3. Generációk kommunikációs csatorna preferenciái
(Remek alcím, mit ne gépeljek!) A táblázat viszont akár család-terápián is használható, segíti megérteni az eltérő életkorúak viselkedés mintáját. Az Y-generáció (30 év alattiak) a közösségi szájtokon és a (előző grafikon alapján egyre inkább) cseteken beszélnek, élnek. Amíg az idősebbek inkább tárcsáznak - bár ez a kifejezés is lassan magyarázatra szorul az Y-ok számára. A számokat böngészve egyértelmű, hogy egy adott technológia használata annak a korosztálynak természetes, amelyikbe beleszületett. A gyors informatikai fejlődés az Y-okat leszakította még az X-ektől is.
Na, ezért nyomogatják a telefonjukat az asztalnál - egymással csetelve. És akkor még nem is beszéltünk a Z-generációról (a felmérésben a 20 év alattiakat sorolják ebbe a csoportba)!
Mi különbözteti meg az X-t a Z-től?
Az "öregek" jellemzően "csak" két kijelzőt néznek egyszerre, az ifjak ötöt(!). Az öregek még szöveges üzenetekkel bajlódnak, a fiatalok képpel mondják el. Az öregek megosztanak, a fiatalok kreálnak és összedolgoznak. Az öregek a pillanatnak élő optimisták, a fiatalok a jövőbe tekintő realisták - itt azért a Gonosz Almalap már mosolygott cseppet.
4. Videós ajtócsengő közösségi megosztással
"Igen" – mondtam, amikor ez a szlájd elém került – "én is láttam a CNN-en olyan hirdetést, nem is egyszer, amiben ilyen videó csengőt mutattak be. Hogy az milyen jó, hogyha nem vagy otthon, akkor is láthatod, hogy ki keresett." Rendelni persze nem rendeltem. A középső hasábról a reklám nem szólt, hogy lokálisan meg is oszthatjuk az ajtónkra tett kamera képét (ajánlott olvasmányom viszont van: Dave Eggers: A Kör).
Ami számomra brutális és letaglózott, az a harmadik hasábon látható elterjedés. 2015 áprilisától idén májusig ez a megoldás jött, látott és tarolt. Hallottad már az IoT kifejezést? Az Internet of Things-et? Na, ez az.
5 Az Apple a kiskereskedelem királya
A fenti tematikába annyira nem illeszkedik, de a prezinek szerves része, így innen, egy Maces blogból ki sem maradhat az Apple-t dicsérő grafikon. Az ábrán az öt legeredményesebb kiskereskedelmi viszonteladót listázzák. A sorrendet az dönti el, hogy egy üzletbeli négyzetlábra mekkora forgalom jut (összes bolti eladás osztva az összes üzlet alapterületével). Az Apple kegyetlen mértékben vezet.
Az 5 546 dollár az 1,5m forint, egy négyzetláb az 0,092m2. Ha nagyon nem számoltam el, akkor egy négyzetméterre nagyjából 16mFt árbevétel jutott tavaly. Egy átlagos hazai bolt 80-110m2. Kérdés?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése