Lassan egy hét telt el az iPhone 4 bemutatása óta, és egyre erősödik a meggyőződésem, hogy a Farmville volt a bemutató legfontosabb pontja, bár ez az érzés még küzd az iAd-del. De miért gondolom így?
A Farmville-t Flashről át kellett írni HTML5-re ahhoz, hogy fusson az iOS4 alatt. A napi hetven milliónál is több ember játszotta Farmville a Facebook legnépszerűbb játéka, amelyet a Zynga nevű vállalkozás fejleszt. A Zyngának nem ez az egyetlen játéka, a cég zártkörű, így pénzügyeiről, stratégiájáról még annyit sem lehet tudni, mint az Apple-éről. Annyi azért az elemzők véleménye szerint biztos, hogy súlyosan nyereséges vállalkozásról van szó. Miért dönthetett hát úgy a Zynga, hogy elkészíti a Flashes játékának HTML5 verzióját - amikor a számítógépek mind futtatnak Flasht, a mobil-telefonok többsége szintén Flash-barát? A magyar gondolkodású válasz az, hogy az Apple megfizette a költségeket, sőt. Fizetett, hogy legyen még egy érv a HTML5 mellett, van élet a Flashen túl. Az amerikaibb verzió az, hogy a Zynga akar a HTML5 játékvilág meghatározójává válni, és aki elsőként érkezik, az lesz a legjobb helyzetben. Az igazság minden bizonnyal valahol e kettő közt lebeg.
Az iAd az iOS4-gyel együtt érkező hirdetési rendszer lesz, kicsit hasonlatos a Google AdSense-hez (ezért nem dobálódzni, nem mindenki SEO guru, szósölmédiamarketinges). Amit mi, felhasználók kimondottan utálni fogunk és küzdünk majd ellene, az lesz a fejlesztők és hirdetők öröme. Gondolom, minden iPhone használó megélte már, amikor ráfrissített kedvenc alkalmazására, hogy a program semmi újat sem tanult, viszont csíknyi hirdetéseket kezdett megjeleníteni. Nos, az iAd ennek lesz teljes kiterjesztése. Az App Store vásárlóknak nem lesz választási lehetősége, eszik - nem eszik -, ezt fogják szeretni. Szeretni igazán a fejlesztők fogják, akik részesednek az oldalukra kitett reklám után. Szerinted lesz olyan fejlesztő, különösen "ingyenes program" fejlesztő, aki megállja a reklámok közlését,
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése