2012. június 16., szombat

Baidu

A legnagyobb kínai netes kereső, a Baidu is megtehető a Kínában eladott iPhone-ok alapkeresőjévé, a keresések kapcsán megjelenő hirdetések bevételén osztozik az Apple és a Baidu.
Hasonló megállapodása van a Badidu-nak a Google Androidját használó telefon-gyártók jó részével. Az Apple-Baidu megállapodás részleteiről egyik fél sem nyilatkozott.
A WWDC-n is elhangzott, hogy a Baidu választható lehetőségként bekerül a Kínába szánt iOS-be, ahogy a kínai nyelvi támogatás is, Siri is éjjel-nappal tanul mandarinul és nagyon azon van, hogy elsajátítsa a kantoni nyelvjárást. Mindez jelzi, az Apple teljes erővel a kínai piac bevételén van - végül is 1,4 milliárd potenciális fogyasztó szeretne bal kezébe iPhone-t, jobb kezébe iPadet szorítani.
A kínai kereső piac 80 százalékát uraló Baidu saját ingyenes zene-szolgáltatást is tervez - Wang Jing Baidu alelnök szerint.
"Korábban a Baidu-t keresőként beágyazó honlapokkal osztoztak a bevételeken, most hasonló módon erre törekednek az okos-telefongyártókkal" - magyarázza a Hong-kongi elemző, Eric Wen. Szerinte a hirdetési bevétel legalább tíz százaléka kerül át a telefongyártóhoz.
(Imádjuk az Apple sajtóosztályát, amely - ahogy feltételezni szoktuk - egy darab üzenetrögzítőből áll, amely a „no comment" választ adja mindenre. Újabb megerősítés e feltételezésnek:
Az Apple pekingi szóvivője, Carolyn Wu, sem irodáján, sem mobiltelefonján át nem kívánt a [Bloomberg hírügynökségnek] válaszolni.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése