Az IDC (International Data Corp.) módosította tablet piaci előrejelzését, az az általa vártnál is gyorsabban növekszik és az Apple iPad előnye is egyre nagyobb - szintén a várt, becsült értéket meghaladó módon.
Idén au IDC szerint 107,4 millió tabletet adnak el és veszünk meg, a korábbi becslés 106,1 millió darab volt. Jövőre az IDC 142,8 millió tablet eladást prognosztizál, 2016-ra pedig 222,1 milliót - a piac a becslése szerint szépen tágul.
Miközben a Google Androidját használja az Amazon és a Samsung is, az Apple iPadje uralja a piacot. Szinte azt mondhatnánk, hogy három idén eladott tabletből kettő iPad - az IDC pontos száma 62,5 százalék -, a tavalyi tényszám 58,2 százalék volt. Ha az Apple tényleg bemutatná az iPad minit [1] [2], akkor a részesedése még nagyobb mértékben növekedne.
"Az Apple iPad eladás lassulására szinte semmi sem utal" - véli az IDC felelős elemzője, Tom Mainelli. „Ha az Apple a híresztelésnek megfelelően még az idén bemutatna egy 300 dollár ár alatti, hét inches kijelzőjű mini iPadet, akkor tovább erősödne piacvezető szerepe."
Az Androidos tabletek eladási aránya a tavalyi 38,7 százalékról 36,5 százalékra csökkent.
Az IDC jelentése külön kitér arra, hogy válik a tablet a felhasználók alap informatikai eszközévé, ezen leveleznek, böngészik a netet (olvassák ezt a bejegyzést = összes olvasó kilenc százaléka), videóznak. A trend súlyosan érinti a hagyományos számítógépgyártókat, a HP-t és a Dellt. Egy másik elemző cég, a Yankee Group szerint 2015-re a tablet eladás számszerűen meghaladja majd a számítógép eladást.
Az év végéig a Microsoft is színre lét a tablet piacon bemutatva az asztali operációs rendszerének, a Windowsnak új verzióját - ez lesz, ha minden hír igaz, tableten is használható. Az IDC szerint a várható „óriási marketing csinnadratta" további lökést ad majd a tablet piac bővülésének, de egyenlőre nem jelezhető előre, mennyire lesz sikeres a Windows-alapú tablet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése