Az Apple az elmúlt években, évtizedben az addig kiszervezett termék-dizájnt magához vonta, cégen belül Jony Ive vezeti az "életérzés" tervezőket. Hasonlóan jár el az Apple a hirdetés készítéssel kapcsolatban is. Így, a szinte a kezdeti időktől fogva partnere, a TBWA\Chiat\Day egyre kevesebb feladatot kap.
1984
Ez az egyik "kötelező" hirdetés. Itt olvashatsz róla bővebben.
Think different
A másik "kötelező". Sokak szerint Steve Jobs kedvenc Apple-hirdetése volt ez. Mindkettőt az ügynökség készítette, Jobs-szal szorosan együttműködve - sejthetjük, mit jelentett ez.
Célba érnek-e az Apple új hirdetései?
Az Ace Metrix hirdetések mérésével foglalkozik, a különböző mérőszámok a hirdetés hatékonyságát próbálják számszerűsíteni. A Bloomberg gyűjtötte össze az utóbbi nyolc hirdetésre vonatkozó Ace Metrix adatokat. A nézői értékelések pontszáma alapján ránézésre látható, hogy az ügynökség hirdetései a sikeresebbek.A hirdetések
- Intentions
- Greetings
- Pencil
- From the Heart - ezt nem találtam meg :(
- Gigantic
- Travel Writer
- Esa Pekka
- Chicken Fat
Csak viszonyításképp, a Samsung Galaxy S5 locsolócsöves, kisgyerekes, vízállóságot hirdető filmje 739 pontot kapott, ez a legjobb a Los angelesi 72andsunny ügynökség kezelte Samsung reklámok közül. A Samsung hirdetések második legjobbjának pontszám kerek 700. Az Apple eddigi legjobb eredményét a FaceTime-ot bemutató hirdetés érte el, ez 696 pontot kapott. (Az Ace Metrix-ot 2007-ben alapították, a Szilícium-völgyben - Mountain View - a székhelye.)
Miért sikertelenebbek az Apple saját hirdetései?
Egy szakember szerint a hirdetésben hallható beszédhang miatt. A régi hirdetésekben és az ügynökségiben a beszélő hangjával azonosult a befogadó - persze, hogy tudat alatt, hol másutt? Az Apple hirdetésekben ez nem történik meg, vagy csak jóval kevesebb esetben. A klasszikus Tink Differentben a Mac mellett folyamatosan kitartó kis közösséghez beszéltek, ma az Apple a több százmillió iPhone és iPad felhasználót is elérné - de ez az ember halmaz már nem kis fanatikus, hívő közösség.
"Az Apple legjobb hirdetései mindig a riválisokat - IBM, Microsoft... - piszkálta, vagy, mint a Think Different esetében, magasabb rendű érzést sugaltak." - mondja Edward Boches, a Boston University professzora.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése