Nincs egy hónapja sem, hogy a
"Fejlesztők csábítása" bejegyzésben szóltunk az Apple iPad részesedés kapcsán változó
"miben vagyunk a legjobbak" érvéről. Most újabb erősítés érkezett az iPad oldalára, Észak-Amerikában a tablet-webforgalom meghatározó részét az iPad generálja, legalábbis a Chitika mérése szerint.
Brutális, bár apadó fölény
|
Tabletről keletkező webes forgalom
Észak-Amerikában, 2013-ban |
Nem kell sokat magyarázni, _webes forgalom_ generálásban az iPad utcahosszal vezet, nagyságrenddel jobb, mint a második Amazon és még sokáig ragozhatjuk a grafikonról leolvasható adatokat. A bevezetőben említett írásban pedig azt állítottuk elemzőkre hivatkozva, hogy az Apple felhasználók költik a legtöbbet tablet-használat közben. Ez a két adat egymást erősíti.
A jövő azonban nem annyira fényes, ha a lenti grafikonra vetünk egy pillantást - de mindjárt magyarázzuk is a bizonyítványt. Az Apple-ön kívül minden említett gyártó növelte web-forgalmi részesedését, egyedül az Apple nem, az iPadeseké tavalyhoz képest esett vagy hét százalékot. Hogy távolról fussunk neki és szép ívűt ugorjunk,
Abraham Lincolnnak tulajdonítják azt a mondást, mely szerint - némi szabadossággal fordítva -
"átverheted az összes embert egy időre, ahogy megvezethetsz egy csoportot mindörökre, de nem tudod az emberiséget örökre hülyére venni"
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
|
Tabletről keletkező webes forgalom
változása 2012-ről 2013-ra |
Kicsit kifordítva, meglehet, hogy egy időre mindenki iPadet használ, és lesznek olyanok, akik örökre iPadesek maradnak, de nem történik meg, hogy mindenki örökké iPadet használjon. Szóval nincs olyan, hogy egy termék tartósan - iparága válogatja, mennyi idő a tartós - taroljon. Ahogy most az iPad a webforgalomat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése