Miközben Ázsia legnagyobb piacán, a kínain, a hatósággal, a másolókkal és a Xiaomi-hoz hasonló helyi vetélytársakkal küzd az Apple, figyelme kiterjed az indiai piacra is. Amely szép, méretes. Indiában nagyjából 1,4 milliárd ember él. Legnagyobb városa Mumbai (Bombay az elnyomó britt gyarmatosítók szerint) a maga 18, a második legnagyobb a főváros Delhi 16,3, a harmadik pedig Kalkutta 14,1 millió lakossal. New York picivel 8 millió feletti, hogy érezzük - ennyi az indiai Bengaluru lélekszáma is, csak épp erről a városról keveset hallunk. New Yorkban hat Apple Store van - Indiában egy sem.
Az Apple indiai terve egyszerű, tizenkét városban közel ötszáz (kiírtam betűvel, nehogy valaki félreolvassa) Apple Premium Reseller (APR) üzletet tervez nyitni. Az APR boltokat nem az Apple üzemelteti, azok csupán alávetik magukat az Apple szigorú előírásainak, hogy Apple termékeket forgalmazhassanak - ilyen boltokat itthon két lánc, az iStyle és az iCentre, üzemeltet. Az indiai ötszáz bolt is száz céghez fog kapcsolódni. Az iOS piacrészesedése Indiában jelenleg nulla, lásd ezt az interkatív grafikont. Egy másik infografika szerint éppen tizede az Androidnak az iOS részaránya. Szóval, kedves Apple, innen szép nyerni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése