A címlap szivárványszínű karikáiból kiolvasható a könyv hét nagy fejezete, a szerző szerint vállalkozói létünk rendező „irányelve". Ha úgy kezdünk a könyv olvasásának, hogy senkik vagyunk, de 320 oldal legyűrése után Steve Jobsként reinkarnálódunk, akkor inkább más művel próbálkozzunk! Ha viszont érdekes történeteket szeretnénk olvasni a karrierekről, termékekről, alkotókról, akkor nem fogunk csalódni. Külön öröm lesz, hogy a történetek jó része az Apple-höz kapcsolódik, ezek egy része kimondottan Steve Jobshoz. Ám lesznek „third-party", azaz más vállalkozások példái is, ami kimondottan jó, legalábbis szerintem. Gallo - dicsérjük meg a könyv bőséges irodalom-jegyzékéért, amelyben YouTube linkig minden található - fejezetről fejezetre haladva boncolja Steve Jobs és az Apple sikerét, majd több példát mutat, hogy hasonló gondolkodással mások más iparágakban mire jutottak.
E szerkezet miatt a könyv remek metróra, HÉV-re, nem kívánja a folyamatos olvasást. Sőt, néha el is felejthetjük, hogy hanyadik oldalon tartottunk... Ami egyértelműen nem tetszett, az a fejeztek végi „iLeckék", biztos szellemes mindent i-vel kezdeni, de talán nem kellene erőltetni. iGazán nem. Az iLeckék amúgy menedzser-könyvek beazonosítását lehetővé tevő kérdésözönt és fejezet-esszenciát zúdítanak az olvasó nyakába, csak egyet idézek: „Gondoljunk a problémákra analógiák és metafórák segítségével!" (A Gonosz Almalap szerint ez azt jelenti, hogy ha probléma van, akkor Anatóliába vagy a Meteórákhoz kell utazni...)
Már láttam könyvkiadót belülről, sőt, ennek ellenére nem értek pár dolgot, már a könyvtől némiképp függetlenül. Ez a könyv nem a „partaszállós-lövöldözős" és a „kacagós-
Amúgy ideje lenne Gallo helyett új forrást keresni a HVG-nek, amely - vegyük észre - remekül utazik Jobs farvizén. Nem hiba, de ha már teszik, tegyék Jobs színvonalán. Tudok ajánlani pár iLeckét...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése